(ویدئو) آغوش باز طالبان برای بزکشی

[ad_1]

سومین دور لیگ برتر بزکشی افغانستان با قهرمانی تیم قندهار پایان یافت. دیدارهای نهایی این رقابت‌ها میان تیم‌های قندهار و قندوز برگزار شد. اپ‌اندازان قندهار با نتیجه دو بر صفر تیم قندوز را شکست داد.

به گزارش فرارو، این مسابقات دیروز به پایان رسید و ۱۶ تیم بزکشی از استان‌های مختلف باهم رقابت کردند. احمدالله وثیق، رئیس گماشته شده طالبان در تلویزیون ملی میگوید در سالهای گذشته قانون بزکشی در بازیها تطبیق نمیشد و زورمندان نتایج بازی را مساوی اعلام میکردند.

کالبان که در زمان حکومت خود از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ را ممنوع اعلام کرده بود از زمان بازگشت به قدرت در ماه او.

قیس حسن ، مالک تیم برنده قندهار به خبرگزاری فرانسه گفت: مطمئن بزکشی قبلاً مجاز نبود و فقط در امروز موفق بزکشی نه تنها در سرتاسر افغانستان پخش می‌شود، بلکه دولت امارت اسلامی این مسابقه ر.

این ورزش هم تماشایی و هم خشن است. دو تیم با شش سوار یک طرف برای داشتن لاشه حیوان سر بریده با هدف انداختن آن به دایره مب‌ک.

بزکشی قرن‌هاست که در آسیای مرکزی با تغییرات جزئی برگزار می‌شود. به جای بز یک چرم ۳۰ شبیه لاشه استفاده می‌شود، اما مهارت‌های لازم برای رقابت باقی می‌ماند.

جراحتها در میدان مسابقه شایع هستند، گاهی اسب و سوار به زمین میافتند و در فینال بزکشی افغانستان از اعضای تیم قندوز از ناحیه بینی دچار شکستگی می شوند، اما این مرد 50 ساله قدرتمند به میدان مسابقه بازگشت.

قندهار و قندوز نیز در سال گذشته فینالیست شدند، اما این بازی با اختلاف نظر پس از حفظ امنیت پس ش ش

این بار شش ماه پس از بازگشت طالبان به قدرت، این رقابت در تدابیر شدید جنگیان طالبان برگزار می شود. در حالی که تماشاچیان منتظر مراسم بودند، سرودهای مذهبی از طریق سیستم اعلام عمومی پخش و پخش می شوند.

این رویداد تجاری شده است. بیلبوردهای بزرگی در اطراف زمین نصب شده بود و سواران ژاکت‌های شماره‌دار با رنگ‌های مختلف پوشیدند.

به ورزشکار سوار بر اسب چاپ انداز گفته می‌شود، از هر تیم ششم چاپ با شش اسب در مسابقه شرکت ی. در مسابقات بزکشی چاپ اندازها تلاش می کند جسد بی جان را که حدود سی و پنج وزنه وزن دارد به داخل دایرهای که دایره حلال می بیندزند، در مسابقات بزکشی، چاپ اندازه ماهر و اسب قوی از عوامل موفقیت تیم است.

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

[ad_2]

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

مکمل گینر: راهی برای افزایش وزن و اندام بدنی
مکمل کراتین بدنسازی: راهی بهبوددهنده برای افزایش عضلات
معرفی شرط بندی انفجار
خرید عمده تیشرت مردانه: راهی برای داشتن استایل بی نظیر
بازی انفجار ایرانی: انفجار ایرانی با درگاه مستقیم
تعمیر پرینتر: راهنمای کامل برای انجام تعمیرات عالی
تماس با ما