بولتون: تهدید آمریکا علیه ایران تو خالی است

[ad_1]

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» از سیاست دولت فعلی این کشور علیه ایران انتقاد کرده و تهدیدهای نظامی علیه تهران را «تو خالی» توصیف کرده است.

به گزارش فارس، بولتون در مصاحبه‌ای با مجله «نیوزویک» که روز سه‌شنبه (19 بهمن / 8 فوریه) منتشر شده است گفته است که تلاش جو بایدن برای ورود مجدد به توافق وجود دارد برجام برداشت‌ها در دنیا از قاطعیت آمریکا را تضعیف می‌کنند.

بولتون که یکی از براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است و چند سال پیش پیشبینی کرده انقلاب ایران 40 را نمی بیند دولت باید مدعی شود به دلیل شهوتی که برای موفقیت در نهایت بر سر ورود به برجام به توافق دست پیدا خواهد کرد.

او گفت: «دولت بایدن طی یک سال گذشته برای اینکه این توافق را احیا کند خودش را ذلیل کرده و پشت سر ست. این اصرار برای دوباره سرپا کردن این توافق، وسواس گونه بوده است و من فکر می کنم از این جهت می توانم بگویم که آنها حاضرند هر کاری را انجام دهند تا توافق احیا شود.»

بولتون در زمان حضور در کاخ سفید به عنوان امنیت ملی ترامپ یکی از سرسخت‌ترین طرفداران این سیاست به گفته‌های بسیاری از تحلیلگران و مقام‌های دولت فعلی آمریکا را شکست داده و در هدف اصلی‌اش برای مقابله با ایران به غیر از توافق برجام ناکام مانده است.

دولت فعلی آمریکا به ریاست «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکره و آمریکا را به برجام برگرداند اما عملا هنوز از اجرای سیاست عقب‌نشینی بر دولت‌نشینی نیست. دولت آمریکا بارها هم در حین مذاکره و گفته در صورت عدم توافق در گفت‌وگوها، «همه گزینه‌ها».

باید از تهدید نظامی آمریکا انتقاد کرد. او گفت: «فکر نمی‌کنم این موضوع [گزینه نظامی] واقعاً روی صفحه رادار آنها باشند. به نظرم، این [تهدید نظامی] یک تهدید توخالی دیگر است … گمان نمی‌کنم اثری بر ارزیابی ایرانی‌ها از وضعیت امور داشته باشید. فکر نمیکنم آنها ترسی از این خطر داشته باشند.»

یک وزارت خارجه با آمریکا در گفت‌وگو در واکنش به اظهارات بولتون از شکست سیاست فشار او گفت: «هر چیزی که راهبرد فشاری و حامیان سطح پایین آنها به مردم آمریکا داده اند نه تنها.

او گفت: «به ما گفتند که فشار ما برنامه‌ای است که ایران را می‌کند، اما در واقع ترمزهای آن است. شنیدیم که فشاری باعث تسلیم ایران و نایبانش شد. در واقع، هر دوی آنها جسورتر شده‌اند. قبل از فشاری که در منطقه هدف است، نمی‌دیدید. بعد از سال ۲۰۱۸ شاهد این اتفاق هستیم. »

او اضافه کرد “شنیدیم که توافق بهتری در کار خواهد بود، اما دولت قبل نه تنها به توافق بهتر است بهتر از ایالات متحده را از بقیه دنیا جدا کرد و توافق بهتر را عملا غیرممکن کرد.”

[ad_2]

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

سایت dancebet: آغاز یک ماجرای هیجان‌انگیز در دنیای شرط‌بندی ورزشی
Learn How to Tip People for an Article on Livegirlcamshub.com
بازی انفجار: همه چیزی که شما باید بدانید
Exploring the World of Real Estate Canada
Discover Your Dream Home with House for Sale Canada
شرط بندی بازی انفجار: راهی برای تجربه هیجان انگیز و سودآور
تماس با ما