چطور برای تحصیل در خارج اقدام کنیم؟

تحصیل

یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین این بورسیه‌ها، بورسیه DSU یا بورسیه استانی ایتالیا است. دریافت این بورسیه در تمامی مقاطع تحصیلی امکان‌پذیر است و به دانشجویانی با شرایط مالی ضعیف تعلق می‌گیرد. هزینه زندگی دانشجویی در کشور ایتالیا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه‌تر است. از این رو، تحصیل شما در کشور ایتالیا حتی از تحصیل رایگان در آلمان یا تحصیل رایگان در فرانسه نیز کم هزینه‌تر خواهد بود. همچنین اگر قصد تحصیل در کشورهای آسیایی مانند چین یا کره جنوبی دارید باید این را بدانید که کشور چین، از لحاظ تحصیلات پزشکی و نیروی کار متخصص در زمینه سلامت، در رتبه ۱ و کشور کره جنوبی در رتبه ۴۰ قرار دارد. این در حالی است که برای تحصیل در چین باید هزینه‌ای حدود ۱،۵۷۰ الی ۹،۴۲۱ دلار در نظر بگیرید.

فارغ‌‌التحصیلان رشته‌های مختلف در این کشور در بازار کار جهانی از اعتبار بالایی برخوردارند و می‌توانند در شغل‌های پر‌درآمد مشغول به کار شوند. از طرفی امکان دریافت اقامت در ایتالیا و کار در ایتالیا بعد از فارغ‌التحصیلی برای دانشجویان وجود دارد. تجربیات تحقیقاتی و پژوهشی برای متقاضیان فارغ‌التحصیل، به ویژه در زمینه‌های STEM (منظور از STEM زمینه‌های تحقیقاتی علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات می‌باشد) بسیار مهم است. باعث افزایش قابل توجه احتمال پذیرش درخواست بورسیه شما از دانشگاه و موسسه آموزشی مورد نظر شده و باعث می‌گردد که شانس تحصیل رایگان یعنی بورسیه کامل یا همان فول فاند برای شما در کانادا نیز افزایش یابد.

زبان و ادبیات کلاسیک و مدرن

همچنین به این نکته توجه داشته باشید که گاهی لازم است تا دانشجویان جهت دریافت پذیرش از برخی دانشگاه‌های ایتالیا در مصاحبه‌ای که توسط دانشگاه برگزار می‌شود (حضوری یا از طریق اسکایپ)، شرکت نمایند. افرادی که متقاضی اعزام دانشجو به ایتالیا هستند، برای اطلاع دقیق از شرایط تحصیل در این کشور، بهتر است یک موسسه اعزام دانشجو معتبر را انتخاب کرده و از آن طریق اقدام نمایند.

برنامه‌‌های دانشگاهی یونان محدودیت دانشجو دارند، و به اصطلاحا «numerus clausus» هستند. در مورد تعداد پذیرش هر ساله توسط وزارت آموزش و پرورش تصمیم گرفته ‌می‌شود. بزرگترین و محبوب‌ترین شهرهای دانشجویی در یونان شهرهای آتن –پایتخت این کشور – و سالونیک، شهر دوم یونان هستند. با این حال در شصت شهر مختلف یونان نیز موسسات آموزش عالی زیادی وجود دارد که می‌توانید در آنها نیز تحصیل کنید.

موارد تحت پوشش بیمه دانشجویی

هزینه‌ای که بابت شهریه به مدارس پرداخت می‌شود، هزینه تحصیل و زندگی را با هم شامل می‌شود. کیفیت خدماتی که این مدارس ارائه می‌دهند و همچنین سطح علمی و اعتبار این مدارس در مقدار شهریه تاثیر دارد. یکی از مهم‌ترین امتیازاتی که به کمک آن می‌‌توان به سادگی نسبت به اخذ ویزای تحصیلی جهت تحصیل در خارج اقدام کرد، چاپ مقالات علمی در ژورنال‌های معتبر دنیا است. در این مطلب قصد داریم درباره‌ مقالات علمی و تاثیر آن در اخذ ویزای تحصیلی و تحصیل در خارج صحبت کنیم؛ بنابراین اگر قصد تحصیل در خارج و کشورهای مختلف دنیا را دارید. تنها مشکلی که وجود دارد این است که دانشگاه‌های برتر این کشور دروس را به زبان نروژی ارائه می‌کنند.

  • در جدول زیر، شرایط کلی تحصیل در ایتالیا آورده شده است تا با یک بررسی کلی، اطلاعات کاملی به دست آورید.
  • آزمون ورودی دانشگاه‌‌ها برای تحصیل در یونان، آزمون Panhellenic نام دارد که یکی از سخت‌ترین آزمون‌های ورودی در جهان است.
  • مقاله‌ی علمی در واقع گزارشی از تحقیقات علمی شما در زمینه‌های گوناگون است که در ژورنال‌ها و کنفرانس‌های گوناگون ارائه می‌شود و به چاپ می‌رسد.
  • هر کسی با هر سطح معدلی در تلاش برای یافتن بهترین دانشگاه در رشته دلخواه در کشورهای خارجی است.
  • دانشگاه‌های ایتالیا از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های دنیا محسوب می‌شوند.

هزینه‌های جانبی دیگری از جمله خرید کتاب، کارهای تحقیقاتی و پژوهشی و همچنین امور اداری را نیز باید در نظر بگیرید. درست است که در اکثر دانشگاه‌های این کشور دروس به زبان چک ارائه می‌شود، اما دانشگاه‌های برتر آن دروس را به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌کنند.

ویزای همراه برای متقاضیان تحصیل در کشور ایتالیا درصورتی صادر می‌شود که این افراد توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی همسر و فرزندان خود را داشته باشند. اما در حالت کلی، دریافت ویزای همراه از همان ابتدای سفر امکان‌پذیر نیست و شما نمی‌توانید به‌طور همزمان با خانواده خود سفر کنید. اما باید در نظر داشته باشید که پس از اخذ اقامت دائم، کشور ایتالیا به شما اجازه دریافت ویزای همراه را می‌دهد. حال آیا می‌خواهید بدانید که چگونه به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی می‌توانید به طور رایگان در کانادا تحصیل کنید؟ تنها یک راه برای تحصیل در کانادا آن هم به صورت رایگان وجود دارد. از آنجا که در این کشور هیچ دانشگاه یا کالجی بدون شهریه حتی برای شهروندان کانادایی وجود ندارد، پس باید بورسیه تحصیلی کانادا را دریافت کنید که هزینه شهریه، اقامت و خورد و خوراک شما را پوشش ‌دهد.

اگرچه هزینه‌های تحصیل مقرون به‌صرفه است، اما هزینه‌های دیگری نیز وجود دارند؛ مانند محل اقامت، غذا، حمل‌ونقل، کتاب و سایر موارد. در زیر، ما اطلاعات بیشتری در مورد شهریه و هزینه‌های زندگی در ایتالیا را ارائه خواهیم داد. اگر به دنبال تحصیل ارزان‌قیمت در اروپا هستید، باید تحصیل در ایتالیا را در نظر بگیرید. این کشور محل استقرار قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان است که تحصیلات با کیفیت بالا و شهریه پایین را ارائه می‌دهند. همچنین از سفر و گشت و گذار در فرهنگ غنی و تاریخ شهرهای ایتالیا لذت خواهید برد. عده‌ای برای تحصیل در خارج کشورهای اروپایی را انتخاب می‌کنند، عده‌ای برای تحصیل در خارج در تلاش هستند به آمریکا سفر کنند و عده‌ای هم استرالیا را منطقه‌ای ایده‌آل برای تحصیل در خارج می‌دانند.

وقتی صحبت از بورس تحصیلی به میان می‌آید، منظور اکثر افراد همان Scholarship است. این بورسیه به کمک بلاعوض از سوی دانشگاه اطلاق می‌شود که به منظور تامین هزینه‌های تحصیل و زندگی به دانشجوهایی با رزومه علمی در سطح بسیار بالا اعطا می‌شود. معمولا برای اینکه هر ترم این بورسیه به دانشجو تعلق بگیرد، باید معدل بالایی داشته باشد. محدودیت سنی برای پذیرش در رشته پزشکی در خارج از کشور حاکم است و معمولا افراد بالای ۲۲ سال مجاز به تحصیل نیستند. معدل بالای دیپلم و داشتن مدرک زبان با نمره بالا شانس شما را برای پذیرش افزایش می‌دهد.

  • حداقل مدرک زبان نیز بسته به دانشگاه و مقطع تحصیلی که در آن شرکت می‌کنید، متفاوت است با این حال بیشتر آنها حداقل آیلتس 6 را از شما می‌خواهند.
  • همچنین اگر قصد تحصیل در کشورهای آسیایی مانند چین یا کره جنوبی دارید باید این را بدانید که کشور چین، از لحاظ تحصیلات پزشکی و نیروی کار متخصص در زمینه سلامت، در رتبه ۱ و کشور کره جنوبی در رتبه ۴۰ قرار دارد.
  • با توجه به اینکه در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین شرایط برای تحصیل در خارج از کشور، بیمه شدن در کشور مورد نظر است؛ بنابراین لازم است، پیش از هرگونه اقدامی بیمه‌ مناسبی را پیدا کرده و به سرعت بیمه شوید.

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تعبیر خواب با استفاده از منابع معتبر و جامع
تعبیر خواب بچه شیر دادن
تعبیر خواب ماهی پخته با برنج
خرید پرینتر سایت آوافرهنگ: راهکاری هوشمندانه برای چاپ کردن
یورو ۲۰۲۴: جشن فوتبال اروپا
اهمیت و تاثیر قیمت و خرید پرینتر در زندگی روزمره
تماس با ما