چطور برای تحصیل در خارج اقدام کنیم؟

تحصیل

در دانشگاه‌های این کشور، رشته‌های متنوعی با کیفیت مناسب و استانداردهای روز جهانی ارائه می‌شوند. لازم به ذکر است که بسیاری از این رشته‌ها در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند. هدف افرادی که می‌خواهند مهاجرت تحصیلی کنند، رفتن به کشور مقصد، تحصیل، پیدا کردن کار و در نهایت اخذ اقامت و تابعیت آن کشور است. پس اگر شما هم چنین هدفی دارید، بهتر است قبل از تصمیم به مهاجرت، در مورد بازار کاری رشته خود و شرایط کشور مقصد در مورد کار پس از اتمام تحصیلات اطلاعات کامل کسب کنید. برخی از کشورها بعد از اتمام تحصیلات به دانشجویان اجازه کار نمی‌دهند و دانشجو مجبور است یا به کشور خود برگردد یا به کشور دیگری مهاجرت کند.

دیپلم در همه جای دنیا به مدرکی اطلاق می‌شود که بعد از ۱۲ سال تحصیل دریافت می‌شود. یعنی مدرکی که در نظام قدیم ایران در سوم دبیرستان اعطا می‌شود، در خارج از کشور دیپلم محسوب نمی‌شود و باید مدرک پیش‌دانشگاهی ارائه شود. اگر رشته‌های شما جزو رشته‌هایی است که فقط ۱۱ سال درس خوانده‌اید، برای ورود به دانشگاه در کشورهای خارجی باید یک سال هم درس بخوانید تا ۱۲ سال کامل شود. البته برخی از کشورها مثل انگلستان دیپلم ۱۱ ساله را نیز می‌پذیرند، اما برای ورود به دانشگاه، فرد باید برای اتمام سال دوازدهم از طریق دوره Foundation اقدام کند.

فرم مشاوره تحصیل در خارج از کشور

دانشجو می‌تواند با این کمک هزینه تنها بخشی از هزینه‌های تحصیل یا زندگی خود را تامین کند نه کل هزینه‌ها را. این کمک هزینه نیز بلاعوض است و ممکن است در طول چند ترم به دانشجو اعطا شود. Award می‌تواند به شکل پول (که مستقیما به حساب دانشجو واریز می‌شود)، بن خرید کتاب، هزینه سفر برای شرکت در کنفرانس یا هزینه شرکت در یک دوره تخصصی باشد. متاسفانه در سال‌های اخیر  بعضی از بانک‌ها از ارائه خدمات به ایرانی‌ها سر باز می‌زنند. با این حال بانک‌هایی هم هستند که امکان افتتاح حساب برای ایرانی‌ها در آن‌ها وجود دارد.

معمولا برای اینکه هر ترم این بورسیه به دانشجو تعلق بگیرد، باید معدل بالایی داشته باشد. محدودیت سنی برای پذیرش در رشته پزشکی در خارج از کشور حاکم است و معمولا افراد بالای ۲۲ سال مجاز به تحصیل نیستند. معدل بالای دیپلم و داشتن مدرک زبان با نمره بالا شانس شما را برای پذیرش افزایش می‌دهد. برخی از دانشگاه‌ها توصیه‌نامه از معلمان دوران دبیرستان را نیز می‌خواهند. هر کشوری قوانین بیمه خودش را دارد و باید قبل از اقدام به مهاجرت، در مورد آن اطلاعات کسب کنید. از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر کاری، ابتدا به وب‌سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید و مواردی را که در مورد بیمه دانشجویی ذکر شده است را با دقت بخوانید.

دیدگاه برای “تحصیل در خارج”

ویزای همراه برای متقاضیان تحصیل در کشور ایتالیا درصورتی صادر می‌شود که این افراد توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی همسر و فرزندان خود را داشته باشند. اما در حالت کلی، دریافت ویزای همراه از همان ابتدای سفر امکان‌پذیر نیست و شما نمی‌توانید به‌طور همزمان با خانواده خود سفر کنید. اما باید در نظر داشته باشید که پس از اخذ اقامت دائم، کشور ایتالیا به شما اجازه دریافت ویزای همراه را می‌دهد. حال آیا می‌خواهید بدانید که چگونه به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی می‌توانید به طور رایگان در کانادا تحصیل کنید؟ تنها یک راه برای تحصیل در کانادا آن هم به صورت رایگان وجود دارد. از آنجا که در این کشور هیچ دانشگاه یا کالجی بدون شهریه حتی برای شهروندان کانادایی وجود ندارد، پس باید بورسیه تحصیلی کانادا را دریافت کنید که هزینه شهریه، اقامت و خورد و خوراک شما را پوشش ‌دهد.

در صورت نادرست بودن اطلاعات، درخواست رد خواهد شد و بررسی اطلاعات نزدیک به یک ماه زمان می‌برد. قوانین ایتالیا به دانشجو اجازه می‌دهد ۴ ساعت در روز و حداکثر ۲۰ ساعت در هفته کار کند. صرف نظر از سال‌ها تجربه و مشخصات شخصی شما، شرکت‌های ایتالیایی عموماً به دنبال استخدام شما به عنوان کارآموز هستند و دستمزد آن حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو خواهد بود. توجه داشته باشید که طول دوره تحصیل در رشته‌های فنی‌حرفه‌ای و هنر در مدارس ایتالیا متفاوت است. علاوه بر این اکثر شرکت‌های بیمه خارجی خدمات روانشناسی و دندان‌پزشکی را نیز ارائه می‌دهند که خود می‌تواند مزیت بزرگی در مقایسه با بیمه‌های ایرانی باشد. ارشد مجدد برای کانادا مشکلی نیست و فقط باید گپ تحصیلی نداشته باشید و در اون صورت با داشتن معدل بالا، شانس برای فاند هم خواهید داشت.

تحصیل در مدارس ایتالیا

برای ورود به دوره‌های یونانی باید مدرک زبان معتبر داشته باشید یا در آزمون ملی KPG شرکت کنید. سیستم نمره‌دهی در این مقطع نیز براساس مقیاس عددی 1 تا 10 است و در پایان دوره، حداقل باید نمره‌ی 5 را کسب کنید تا بتوانید در دوره‌ی ارشد شرکت کنید. کشور ایتالیا پس از کشورهای استرالیا و کانادا رتبه سوم را در زمینه پذیرش آسان دانشجویان دارد. امکان تحصیل رایگان در ایتالیا با دریافت برخی از بورسیه‌های تحصیلی ایتالیا امکان‌پذیر است. یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین این بورسیه‌ها، بورسیه DSU یا بورسیه استانی ایتالیا است. دریافت این بورسیه در تمامی مقاطع تحصیلی امکان‌پذیر است و به دانشجویانی با شرایط مالی ضعیف تعلق می‌گیرد.

تحصیل

در هر دو حالت تعداد این بورسیه‌ها بسیار محدود است و بیشتر در مقاطع ارشد و دکترا به دانشجویان داده می‌شود. قوانین دریافت بورسیه بسته به دانشگاه ارائه دهنده می‌تواند متفاوت باشد. با این حال در همه‌ی آنها شما باید سوابق تحصیلی بسیار درخشانی داشته باشید بعلاوه در بیشتر آنها مدرک زبان معتبر نیز نیاز است. دوره‌های کارشناسی در دانشگاه‌های یونان دوره‌های چهار ساله هستند، به جز در برنامه‌های پزشکی، دندانپزشکی یا بعضی از مهندسی‌ها که پنج یا شش سال به طول می‌انجامد. برای ورود به این مقطع شما باید در آزمون ورودی که در بالا توضیح داده شد، شرکت کنید. بیشتر رشته‌ها در این مقطع به زبان یونانی برگزار می‌شوند اما در بعضی از رشته‌ها تدریس به زبان انگلیسی نیز انجام می‌شود.

تحصیل

معادل سازی مدارک به این معنا است که مدارک تحصیلی شما از جانب سایر کشورهای خارجی مورد پذیرش قرار می‌گیرد. در نتیجه شما می‌توانید در این کشورها مشغول به کار شوید یا در دانشگاه‌ها در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهید. در واقع یکی از اصلی‌ترین شرایط دریافت ویزای تحصیلی و تحصیل در خارج در کشورهای دیگر دنیا داشتن رزومه‌ی قوی و مقالات علمی در ژورنال‌های معتبر است. یکی از اصلی‌ترین چالش‌هایی که بسیاری از دانشجویان در هنگام تحصیل در خارج با آن رو به رو هستند، انتخاب بیمه‌ درمانی مناسب است. با توجه به اینکه در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین شرایط برای تحصیل در خارج از کشور، بیمه شدن در کشور مورد نظر است؛ بنابراین لازم است، پیش از هرگونه اقدامی بیمه‌ مناسبی را پیدا کرده و به سرعت بیمه شوید. بهتر است برای کسب اطلاعات دقیق از هزینه‌های تحصیل، به وب‌سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه و هزینه‌های تحصیل در مقطع درخواستی را بررسی کنید.

طبق دستورالعمل‌های دولتی، متوسط ​​هزینه‌ها بین ۸۵۰ تا ۱۰۰۰ دلار آمریکا در سال است، اما دانشگاه‌های خصوصی گران‌تر خواهند بود. کادر مجرب و متخصصین موسسه مهاجرتی GO2TR در انجام کلیه امور مهاجرتی شما، بخصوص مهاجرت از طریق تحصیل آمادگی بررسی شرایط شما و امکان ادامه تحصیل دررشته‌های مورد علاقه و مورد تاییدتان را دارد.

برای تحصیل در بلژیک کافی است مبلغ ناچیزی را به‌عنوان شهریه بپردازید و از این رو هزینه زیادی به شما و خانواده‌تان تحمیل نمی‌شود. در زیر تعدادی از پرونده‌های موفق و ویزاهای تحصیل در ایتالیای GO2TR را می‌توانید مشاهده کنید. نکته دوم این است که نباید انتظار داشته باشید که بلافاصله پس از ورود به ایتالیا بتوانید کار پیدا کنید. لازم است ترم‌های اولیه‌ی خود را بگذرانید و پس از آشنایی با محیط، به دنبال شغلی مناسب بگردید. شما همچنین می‌توانید از طریق رزرو آنلاین جلسه مشاوره مهاجرتی در سریع ترین زمان ممکن با کارشناسان ما در ارتباط باشید. از آفرهای مهاجرتی محدود در سال ۲۰۲۳ که توسط GO2TR ارائه شده است استفاده کنید و سفر خود را به سمت آینده‌ای روشن‌تر آغاز کنید.

طول دوره پزشکی در کشورهای مختلف متفاوت است و به‌طور متوسط ۵ الی ۷ سال برآورد شده است. در جایی مثل فرانسه طول این دوره ۹ سال است و بعد از آن، شما می‌توانید فعالیت خود را مستقیما به‌عنوان متخصص آغاز کنید. کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آراد دانان برنا (مشاورین تحصیلی گروه ادب) می باشد. استفاده از مطالب سایت ادب ویزا فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع (همراه با لینک منبع) بلامانع است. موسسه آراد دانان برنا دارای مجوز رسمی از وزارت علوم و تحقیقات برای کشورهای استرالیا و کانادا می باشد و دیگر مطالب وبسایت که با دقت بالا توسط تیم تولید محتوای ادب ویزا تولید شده است برای اطلاع رسانی شما عزیزان است. در جدول زیر، شرایط کلی تحصیل در ایتالیا آورده شده است تا با یک بررسی کلی، اطلاعات کاملی به دست آورید.

تحصیل

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تعبیر خواب با استفاده از منابع معتبر و جامع
تعبیر خواب بچه شیر دادن
تعبیر خواب ماهی پخته با برنج
خرید پرینتر سایت آوافرهنگ: راهکاری هوشمندانه برای چاپ کردن
یورو ۲۰۲۴: جشن فوتبال اروپا
اهمیت و تاثیر قیمت و خرید پرینتر در زندگی روزمره
تماس با ما