ورزش ممکن است دیابت ناشی از کووید، افسردگی طولانی مدت را درمان کند: مطالعه


لس آنجلس: هیچ درمان پزشکی برای کووید طولانی مدت وجود ندارد، اما، طبق یک مطالعه جدید، ورزش ممکن است چرخه معیوب التهاب را که ماه‌ها پس از بهبودی فرد از ویروس منجر به دیابت و افسردگی شود، بشکند. این مطالعه در مجله Exercise and Sports Sciences Reviews منتشر شد.

دکتر Candida Rebello گفت: “ما می دانیم که کووید طولانی مدت باعث افسردگی می شود و می دانیم که می تواند سطح گلوکز خون را تا حدی افزایش دهد که افراد مبتلا به کتواسیدوز دیابتی شوند، یک وضعیت بالقوه تهدید کننده زندگی که در بین افراد مبتلا به دیابت نوع 1 رایج است.” دانشمند محقق در مرکز تحقیقات زیست پزشکی پنینگتون.

او افزود: “ورزش می تواند کمک کند. ورزش از التهابی که منجر به افزایش گلوکز خون و ایجاد و پیشرفت دیابت و افسردگی بالینی می شود، مراقبت می کند.”

مشخص نیست چه تعداد از مردم از COVID.19 طولانی رنج می برند، اما تخمین زده می شود که بین 15 تا 80 درصد افراد مبتلا متغیر است. بر اساس این ارقام، این امکان وجود دارد که 1 میلیون نفر از ساکنان لوئیزیانا از کووید طولانی مدت رنج ببرند.

کووید طولانی باعث چیزی می شود که مرکز کنترل بیماری به عنوان “مجموعه ای از علائم ناتوان کننده دیگر” از جمله مه مغزی، درد عضلانی و خستگی که می تواند ماه ها پس از بهبودی فرد از عفونت اولیه ادامه یابد، ایجاد می کند.

برای مثال، ممکن است فردی به دلیل کووید-19 خیلی بیمار نشود، اما شش ماه بعد، مدت‌ها پس از برطرف شدن سرفه یا تب، به دیابت مبتلا می‌شود.

یک راه حل ورزش است. دکتر Rebello و همکارانش فرضیه خود را در “ورزش به عنوان تعدیل کننده علائم مداوم نورواندوکرین COVID-19” توضیح دادند.

دکتر Rebello گفت: “شما مجبور نیستید یک مایل بدوید یا حتی یک مایل با سرعت تند راه بروید.”

“آهسته راه رفتن نیز ورزش کردن است. در حالت ایده آل، شما یک جلسه ورزش 30 دقیقه ای انجام می دهید. اما اگر می توانید هر بار فقط 15 دقیقه انجام دهید، سعی کنید دو جلسه 15 دقیقه ای انجام دهید. اگر فقط می توانید یک بار در روز 15 دقیقه پیاده روی کنید. این کار را انجام دهید. نکته مهم این است که تلاش کنید. مهم نیست که از کجا شروع کنید. می توانید به تدریج به سطح توصیه شده ورزش برسید.

“ما می دانیم که فعالیت بدنی یک جزء کلیدی برای یک زندگی سالم است. این تحقیق نشان می دهد که ورزش می تواند برای شکستن واکنش زنجیره ای التهاب که منجر به سطح قند خون بالا می شود، و سپس برای ایجاد یا پیشرفت دیابت نوع 2 استفاده شود.” دکتر جان کیروان، مدیر اجرایی زیست پزشکی پنینگتون، که یکی از نویسندگان مقاله نیز هست، گفت.




تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم