واشنگتن: ما در مورد اصول امنیتی خود مذاکره نمی کنیم

[ad_1]

جیک سالیوان، وزیر امنیت داخلی ایالات متحده روز یکشنبه گفت که این کشور از نزدیک اقدامات روسیه برای حمله به اوکراین را دنبال می کند.

او به ان بی سی نیوز گفت: «روسیه ممکن است در روزها یا هفته های آینده اقدام نظامی علیه اوکراین انجام دهد یا راه حل دیپلماتیکی را انتخاب کند.

وی افزود: اقدام روسیه علیه اوکراین می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از جمله الحاق بخشی از این کشور یا حمله سایبری یا حمله دسته جمعی به آن کشور.

سالیوان افزود: ما معتقدیم که روسیه توانایی انجام یک حمله نظامی گسترده علیه اوکراین را دارد.

وی گفت: «ما تلاش‌های خود را برای پاسخ به تشدید تنش‌ها در سوریه توسط روسیه با متحد کردن متحدان و حمایت از اوکراین افزایش می‌دهیم».

مشاور امنیت ملی آمریکا هشدار داد: «هر گونه حمله روسیه به اوکراین، خط لوله گاز روسیه را متوقف خواهد کرد».

وی افزود: هرگونه تحریم علیه روسیه بر چین نیز تأثیر خواهد گذاشت.

سالیوان گفت: «ایالات متحده برای شروع جنگ با روسیه به اروپای شرقی نیرو نمی‌فرستد».

مشاور امنیت ملی آمریکا افزود: پرزیدنت بایدن به روسیه یک مسیر دیپلماتیک پیشنهاد کرده است و ما برای هر احتمالی آماده هستیم.

وی ادامه داد: ما در مورد اصول امنیتی خود از جمله پیوستن به کشورهای ناتو مذاکره نخواهیم کرد.

سالیوان گفت: ما کاملاً معتقدیم که پوتین دستور حمله به اوکراین را خواهد داد.

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: اتحاد ما با شرکایمان قوی است و ما به عواقب وخیم هرگونه حمله روسیه به اوکراین متعهد هستیم.

وی گفت: «پرزیدنت بایدن تیمی را برای بررسی منابع گاز طبیعی مایع در اروپا منصوب کرده است.

در حالی که ایالات متحده اصرار دارد روسیه به دنبال تهاجم به اوکراین است، میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین، روز یکشنبه نسبت به یک راه حل دیپلماتیک برای تنش بین کی یف و مسکو ابراز امیدواری کرد و گفت: «شانس یافتن راه حل دیپلماتیک است. تنش ها را کاهش دهید، آنها هنوز به طور قابل توجهی بالاتر از تشدید تنش هستند.”

اظهارات پودولیاک در حالی بیان می شود که رسانه های آمریکایی به طور فزاینده ای از روسیه برای حمله قریب الوقوع روسیه به اوکراین جاسوسی می کنند. وب سایت موسسه بلومبرگ در سرفصل های خود با تیتر “روسیه به اوکراین حمله کرد”، ساعاتی بعد مدعی شد که این حمله به دلیل یک خطای فنی بوده است.

علاوه بر این، دو روزنامه مهم آمریکایی، واشنگتن پست و نیویورک تایمز، به نقل از مقامات ناشناس آمریکایی گفتند که حمله احتمالی روسیه به اوکراین هزاران کشته و میلیون ها آواره خواهد داشت.

فاکس نیوز به نقل از یکی از مقامات کنگره آمریکا گزارش داد که مارک مایلی، رئیس ستاد نیروهای مسلح آمریکا در جلسه محرمانه کنگره گفته است که اگر روسیه تهاجم گسترده ای را به اوکراین انجام دهد، کیف ظرف 72 ساعت سقوط خواهد کرد.

دیمیتری پولیانسکی معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز یکشنبه با محکوم کردن ادامه اتهامات و ارعاب رسانه های آمریکایی در مورد حمله روسیه به اوکراین گفت: ظرف یک هفته و باعث سیصد هزار تلفات غیرنظامی؟ [و بگوییم که] همه اینها را بر اساس منابع اطلاعاتی می گوییم که نمی توانیم فاش کنیم. آیا برای آمریکایی ها و بریتانیایی ها حس خوبی دارد؟ این در مورد روسیه و اوکراین نیز اشتباه است.»

[ad_2]

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تعبیر خواب با استفاده از منابع معتبر و جامع
تعبیر خواب بچه شیر دادن
تعبیر خواب ماهی پخته با برنج
خرید پرینتر سایت آوافرهنگ: راهکاری هوشمندانه برای چاپ کردن
یورو ۲۰۲۴: جشن فوتبال اروپا
اهمیت و تاثیر قیمت و خرید پرینتر در زندگی روزمره
تماس با ما