مهاجرت فرار مغزهای رمزارز از ایران

[ad_1]

عضو کمیسیون بلاکچین و رمزارز سازمان نصر معتقد است که به واسطه عدم سیاست گذاری صحیح در فضای کسب و کار و کار ارز دیجیتال، خروج نخبه ها و فرار مغزها از کشور وجود دارد.

به گسترش نیوز، بازار ارزهای دیجیتال و فناوری بلوکچین در ایران رونق خوبی داشته و نیرومند انسانی نخبه و متخصص در این حوزه اما بلاتکلیفی در سیاست گذاری و قوانین لحظه ای در فرار مغزها و خروج سرمایه از کشور است. در این خصوص گفتگویی با یکی از اعضای کمیسیون بلوک چین و رمز ارز سازمان نظام صنفی رایانه های کشور دا

سعید زارع عضو کمیسیون بلوک چین و رمز ارز سازمان نظام صنفی رایانه های کشور گفت: سرمایه امری سیال در ایران با سیاست‌گذاری‌های انجام شده، ثبات در حوزه ارزهای دیجیتال انجام شده است. باید سیاست‌هایی ارائه شود که جاذب و حافظ سرمایه‌های داخلی و خارجی شوند. به مدیریت سیاست‌گذاری و عدم تمکین دولت از قوانین حداقلی، در این حوزه مشکلات ایجاد شده است. فعالان ارزهای دیجیتال به دنبال حفظ حیات در فضای موجود هستند. مانی که برای کسب و کار در حال توسعه است، در همجوار جاذب سرمایه‌های ایران می‌شوند. این روند را از سوی کشور امارات، قزاقستان، روسیه و تاجیکستان شاهد هستیم.

فعالیت های ایرانی ها با هویت خارجی در بازار رمز ارزها

ارع اظهار کرد: به دلیل عدم سیاست‌گذاری صحیح در فضای کسب و کار و کار دیجیتال امکان خروج نخبه‌ها و ف. حتی فعالین داخل کشور هم عمل به شرکت های خارج از کشور خدمات می دهند. در نتیجه با هویت و برند غیر ایرانی فعالیت می کنند. متخصصان بسیاری در این حوزه دانش لازم را دارند اما فضای کسب و کار در کشور برایشان وجود ندارد. به صورت خدمات مشاوره ای و سایر مراکز خدماتی به خارج از کشور ارائه می شود. عده ای نیز از کشور خارج شده اند و در همسایه فعال می شوند. در نتیجه حجم سرمایه‌گذاران، سرمایه‌ها از کشور و متخصصین در کشور کاهش یافته است. با این حجم ظرفیت و ظرفیت روند خوبی را نمی‌توانیم. به صورت کلی مقاصد مهاجرت ایرانیان در حوزه ارز دیجیتال امارات، ترکیه و اروپا است.

رویت شناخت کافی ندارد

وی افزود: بحث اولینی‌ترین موضوع در بلوک چین و رمز ارزها است. در این حوزه انرژی، سرمایه و دانش فنی خوبی داریم اما بلاتکلیف سیاست‌گذاری هستیم. در برنامه 2 تا 3 سال بیش از چند میلیارد توان جذب سرمایه‌گذاری داریم. همچنین همین میزان امکان کسب درآمد برای کشور وجود دارد. در حوزه فروش انرژی و مالیات نیز می‌توان درآمدزایی داشته باشد. در حوزه زیرساخت‌ها هم می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

عضو کمیسیون بلاک چین و رمز ارز سازمان نظام صنفی رایانه‌های کشور تاکید کرد: در حال حاضر بحران نیرو. با این صنعت می‌توانیم گسل‌ها را جبران کنیم، اما عدم شناخت حاکمیت دردسر شده است. اگر دولت فضا را سرمایه‌گذاری کند، تنها با ارائه مجوز و بدون هزینه در ۲ سال حدود ۳ تا ۴. در نتیجه مشکل خاموشی‌ها می‌شود.

ارع در پایان گفت: بلوک چین نسل بعدی تکنولوژی در دنیا است و بازارهای دنیا را قبضه خواهد کرد. ایران در منطقه بلوک چین و رمز ارز باقی مانده است و باید از این فرصت طلایی استفاده کنیم تا جایگاه شا را داشته باشیم دولت از سمت گزینه پیشنهادهای بردی را دریافت کرده و باید زودتر به این پیشنهادها پاسخ دهد. هنوز نظر دولت مشخص نیست، چند صدایی را در دولت و مجلس شاهد هستیم. مجموعه‌های امنیتی هم ملاحظات خاص خود را دارند. در نتیجه بلاتکلیفی تشدید شده است.

[ad_2]

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تعبیر خواب با استفاده از منابع معتبر و جامع
تعبیر خواب بچه شیر دادن
تعبیر خواب ماهی پخته با برنج
خرید پرینتر سایت آوافرهنگ: راهکاری هوشمندانه برای چاپ کردن
یورو ۲۰۲۴: جشن فوتبال اروپا
اهمیت و تاثیر قیمت و خرید پرینتر در زندگی روزمره
تماس با ما