مرحل تبدیل سند منگوله‌دار به سند تک برگ


فرارو- مواردی که میدانید برای آن دسته از محاسبه‌ای که در سال 90 به بعد می‌شود، سند تک برگی انجام می‌شود که نسبت به سند منگوله دار قدیمی از بیشماری دارند. به همین جهت خیلی از تصمیم گیری ها و سندهای منگوله دار قدیمی خود را به سند تک برگ تبدیل کن اما سوالی که معمولاً این افراد مطرح می‌کنند، این است که چگونه سند منگوله‌دار به سند تک برگی تبدیل شود.

برای تبدیل سند منگوله‌دار به تک برگ چه مدارکی لازم است؟ در این مطلب قصد داریم به این سوالات بپردازیم. اما قبل از پاسخگویی به این سؤالات لازم است بدانیم، سند منگوله دار و سند تک برگی چه تعریفی دارند و اصلاً چه دلیلی برای تبدیل منگوله دار به سند تک برگ وجود دارد؟

تعریف سند منگوله‌دار

سند منگوله‌دار سندی دفترچه‌ای است که با یک نخ و یک تکه سرب توسط اداره ثبت اسناد رسمی پلمپ شده است. توجه به این نکته ضروری است که اگر پلمپ نشده باشد، معتبر نیست. دلیل پلمب کردن این سند حفظ صحت و اعتبار آن است. این سند به صورت دست‌نویس و در یک دفترچه با تعداد زیادی برگه تنظیم می‌شود.

تعریف سند تک برگی

از سال ۹۰ به بعد دیگری از سند مالکیت با فرمتی مشخص به شکل مکانیزه و تنها در یک برگ تنظیم می‌شو. این اسناد دارای پلمپ سربی است که سابقاً به اسناد دفترچه‌های زده می‌شد. این سند مالکیت پس از هربار باید توسط خریدار به اداره ثبت مربوطه تحویل شود تا پس از ابطال ر. در این اسناد جدید محل نقشه موقعیت ملک در یک دو هزارم روی سند ملک در قسمت پایین صفحه نشان د.

عضویت سند منگوله‌دار به سند تک برگ

1- یکی از مهمترین ویهای سندهای سندهای نسبت به سندهای تک برگی این است که در صورت وجود شریک یا شرکا در یک ملک هر مالک یک سند مجزا خواهد داشت. به عنوان مثال در صورتی که ۲ نفر در یک ملکی ۳ دانگ ۳ دانگ شریک باشند، برای هرکدام یک سند تک برگ شر.
اما در مورد اموال مشترک اگر بنا باشد سند منگوله‌دار صادر شود، یک سند مشترک برای همه شرکا صادر شود در صورتيكه يكي از شركا قصد دارد تصميم بگيرد، بايد پروژه بسيار طولاني را طي مي كرد و با سختگيري هاي زيادي مي شد تا سينمايي از جان باخت.

۲- سندهای تک برگ به صورت کاملاً مکانیزه و الکترونیکی در اداره ثبت می‌شود. از ویژگی های شاخص این اسناد درج دقیق و کامل اطلاعات و مشخصات مالک و ملک به صورت خواناست که به همین صورت است. این ویژگی باعث شده است که جعل این اسناد مشکل باشد. این است که سندهای منگوله دار به صورت دستی تهیه می کنند.

3- سندهای تک برگی کروکی دقیق و اطلاعات جزئی تری نسبت به سندهای منگوله دار قدیمی در خود دارند و با تکیه بر این اسناد دیگر مشکلاتی مانند ابهام در متراژ ملک و تعارض به زمینه و املاک مجاور اتفاق نمیافتد.

4- جعل سندهای دفترچه های قدیمی نسبت به سندهای تک برگ خیلی راحتر بود، حال آن که سندهای دفترچه های قدیمی را نمی توان بهراحتی آن را جعل کرد. سند تک برگ هولوگرام مخصوص به خود را دارد. در صورتی که سند دفترچه‌ای این ویژگی را ندارد. از این‌رو برای دست‌کاری سند تک برگ به امکانات و افراد مجرب با مهارت بالا نیاز است که این کار را انجام دهید.

5- از سایر ویژگی های مهم سندهای تک برگی می توان به صرفه جویی در کاغذ اشاره کرد. همان‌طور که می‌دانید اسناد قدیمی صفحاتی هستند که می‌توانند آن‌ها را تهیه کنند. درصورتی‌که با کمک سندهای تک برگی این تعداد کاغذ به حداقل میزان ممکن رسیده است.

۶- در سندهای تک برگی و کروکی دقیقی از ملک وجود دارد. این ویژگی در سند منگوله‌دار به چشم نمی‌خورد. با کمک جزئیات مندرج در اسناد تک برگی می‌توانم اطلاعات دقیقی از متراژ ملک دست پیدا کنم. من می‌توانم از تعارض به املاک مجاور هم جلوگیری کنم.

۷- یکی دیگر از مزیت‌های سند تک برگ نسبت به سند منگوله‌دار این است که این اسناد درب منزل مالکین است.

8- از نکات برجسته و متمایز سند تکبرگی در مقایسه با سند دفترچه های ذکر نوع ملک (طلق …) کاربری (مسکونی …) نوع مالکیت و نشانی ملک و کد پستی ملک است که در شناسایی ملک مهم بهسزایی دارد.

مراحل تبدیل سند منگوله‌دار به سند تک برگ

۱- مراجعه به دفاتر ثبت اسناد رسمی یا اداره ثبت

افرادی که به منظور تبدیل سند منگوله دار به تک برگی اقدام می کنند صاحب یا ملکی قدیمی هستند که دارای سند منگوله دار دفترچه های است و یا به جدید ملکی را خریداری کرده اند که باید نسبت به درج نام و تاریخ جدید اقدام کنند. دری‌که جزء دسته اول باشید، باید به دنبال کار مستقیم به اداره ثبت اسناد رسمی در صورت و

درنتیجه مراحل کارتان کوتاه تر است پس از مراجعه به اداره ثبت فرم درخواست سند تک برگی را درخواست ارسال شده توسط بررسی می‌شود. در این مرحله استعلام‌هایی از شهرداری و سایر مراکز مربوط به آن می‌گیرند.

اگر در گروه دوم جای دارید، باید پیش از هر کاری به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنید. همان‌طور که می‌دانید، پس از توافق در هر توافقی به دفاتر اسناد مراجعه کنید. در این شرایط هر دو طرف باید در دفتر ثبت حاضر شوند و مدارک هویتی را برای تطبیق اسنا

۲- سند قبلی

دفتر ثبت اسناد رسمی قبل از اینکه برای انتقال سند اقدام کند، فهرستی از استعلام‌ها را از فروشنده می‌کند. اولین استعلام مربوط به سند است. این استعلام توسط خود اداره ثبت و به صورت مکانیزه انجام می‌شود.
تا رسیدن به جواب این استعلام ۲ روز زمان مورد نیاز است. با کمک این استعلام می‌توان مطمئن شد که ملک موردنظر از این به شخص دیگری فروخته نشده باشد و یا. سندهایی که در گرو بانک باشند، تا زمانی که آزاد نشوند، قابل انتقال هستند. در صورتی که از استعلام مشخص شود که ملک مورد نظر دارای چنین مشکلاتی است، مادامی که این مسائل مرت را دارد.

۳- تسویه حساب شهرداری و پرداخت وجه نقل و انتقال املاک به اداره دارایی

در مرحله بعد باید کلیه بدهی های ملک مورد نظر به شهرداری تسویه و گواهی پایان کار دریافت شود. این گواهی نشان دهنده این است که همه بدهی ها و مالیات های مربوط به ملک تسویه و سند آن هیچ گونه مدکر است. در صورتي‌كه ملك تجاري يا اداري باشد، بايد نامه‌اي از سازمان نوسازي كه وضعيت املاك را داشته باشد.

اماراتی که میدانید همیشه برای انتقال و واگذاری املاک خود و صدور سند تک برگ مالیات ناشی از این معامله را باتوجه به ارزش مالیاتی ملک خود به اداره دارای محل ملک پرداخت و گواهی آن را به دفترخانه ارائه می کند.

.– انتقال سند

در این مرحله خریدار و فروشنده در دفتر ثبت حاضر می‌شوند، انتقال و انتقال انتقال می‌شوند و دفتر ثبت اسناد خلاصه‌ای از نقل‌ها و را به ثبت اداره منطقه مورد نظر از طریق سیستم مکانیزه ارسال می‌کند.

۵- مراجعه به اداره ثبت مکان ملک

در این مرحله باید به اداره ثبت املاک مراجعه کنید و فرم درخواست صدور سند تک برگ مالکیت خود را انجام دهید تمام اطلاعاتی که در این فرم درخواست وارد کنید، یکی از مبناهای درج اطلاعات روی سند تک برگ شم

لازم به ذکر است که برای دریافت سند جدید حتماً باید سند قبلی را به سازمان ثبت اسناد ارائه دهید. دریافت سند جدید بدون سند قبلی امکان پذیر نیست. بنابراین اگر سند خود را گم کرده‌اید و یا به هر دلیلی برای دریافت سند المثنی اقدام کنید و سپس برای ورود به سند اقدام کنید.

.– مراجعه به باجه پست مستقر در اداره ثبت

برای صدور سند تک برگی و دریافت آن باید به باجه پست مستقر در اداره ثبت و با پرداخت هزینه های فرم مشخصات و همچنین پاکت تحویل سند مالکیت را تکمیل کنید.

.– دریافت سند تک برگ

برای تبدیل سندهای دفترچه های به سند تک برگی حدود ۵۰ روز زمان مورد نیاز است. برای دریافت سند تک برگی که قرار است به شخص دیگری تعلق بگیرد، حدود ۲۰ روز زمان نیاز است. سند شما از طریق مامور پست به در خانه و به نشانی که در اداره ثبت به متصدی پست داده، ارسال.

مدارک مورد نیاز برای دریافت سند تک برگ

۱- مدارک هویتی خریدار و فروشنده همراه با کپی
۲- قبض تلفن ملک مورد نظر به همراه کپی
۳- کروکی دقیق ملک
۴- ارائه پایان کار شهرداری
۵- اصل سند ملک
۶- پد پستی ملک
۷- فیشهای پرداختی
۸- استعلام سند
۹- داشتن گواهی تسویه حساب با سازمان اجتماعی اجتماعی (در مورد املاک تجاری یا صنعتی)


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم