فرمول جدید قیمت گذاری خودرو به نفع مردم است

[ad_1]

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای رقابت از فرمول جدید این شورا برای قیمت گذاری خودرو دفاع کرد و گفت: مطم برداشت اشتباه از این فرمول، به هر حال سازمان بازرسی هم در نظر می آید ولی تصمیم نه.

دفاع تمام قد از فرمول جدید قیمت خودرو

رضا شیوا:

* (با اشاره به اینکه سوال می شود چرا این تصمیم در چند ماه گذشته که بازار خودرو بهم ریخته بود مورد قبول قرار نگرفت؟): ما از اردیبهشت ماه 99 مجددا به موضوع تعیین دستور العمل قیمت گذاری خودرو ورود پیدا کردیم. در آن مقطع تصمیم گرفتیم همان فرمول گذشته را اجرا و سبد تورم بخشی را به روز کنیم.

* باید از بهمن ماه 98 تا اردیبهشت 99 توجه داشته باشید هیچ بازبینی در مورد قیمت خودرو در کارخانه انجام نشده و زمانی که شورای رقابت مجدداً در این حوزه شروع پیدا کند، انبوهی از بهم ریختگی در قیمت خودرو مشاهده شد. اما امسال از اردیبهشت 99 قیمت خودرو را سر و سامان بدهیم.

* تولید کننده نباید در وضعیت انحصاری سوء استفاده کند تا در نهایت حقوق مصرف کننده مورد تضییع قرار ی

* (با مطمئن شوید که شورای قیمت برای مصرف کننده مصرف کننده کیمتهای منصصانه ای را در این تعیین تعیین کرده است. برای رفع بازار خودرو باید به سمت رقابتی تبدیل شود. نا نماند ساماندهی گفته امروز بازار خودرو بر تصمیم شورای رقابت نیست بلکه باید واحدهای نظارتی ب

* در حال حاضر علاوه بر ایران خودرو و پاهای خودروسازان دیگری هم وارد عرصه تولید شدند که با افزایش تولید آنها در آینده ای نزدیک در بازار خودروها رقابتی را به وجود آوردند.

* (در خصوص ضمانت اجرای مصوبه جدید شورای یک رقابت): در فرمول جدید ضریب به نام «لاندا» قرار دارد که. در مصوبه جدید علاوه بر اینکه تولید باید به هدف افزایش 50 درصدی در تولید میزان مصرف کننده محصول باشد بر همین اساس اگر خودروساز با افزایش عرضه را هم افزایش داد ضریب کامل را کسب و امکان افزایش می دهد. البته اگر خودروساز نسبت به افزایش تولید و عرضه اقدام کند به همان نسبت قیمت کاهش پیدا می کند.

* بر خلاف فرمول گذشته که برای تولید خودروهای اقتصادی هنوز اجرایی می شود ما ملاک را افزایش می دهد. البته باید جدید بگویم ما در فرمول به دنبال افزایش قیمت در قیمت خودرو نیستیم، در گذشته اتفاق افتاده است که معمولاً هر سه مورد محاسبه قرار می‌دهد قیمتی انجام می‌شود اما در فرمول جدید تغییرات قیمتی تحت تأثیر عوامل دیگری از جمله متغییر افزایش می‌یابد. تولید و افزایش عرضه است.

* (با بیان اینکه ممکن است در فرمول جدید افزایش قیمت کمتر از نرخ تورم بخشی باشد): متأسفانه. هیچ دلیلی وجود ندارد که اجازه افزایش قیمت را در این فرمول حتی بالاتر از فرمول قبلی داشته باشد. در بسیاری از موارد حتی افزایش قیمت ها از نرخ تورم هم کمتر است.

* رقابت شورای با توجه به افزایش 25 درصدی قیمت خودرو در سه ماهه بعدی شاخص تورم بخشی را حذف کرد تا افزایش قیمت ها نسبت به تورم نبوده و تابع تولید میزان و عرضه باشد.

* ما وظیفه قانونی خود را انجام دهیم و در صورت لزوم تغییر تصمیم گیری کنیم. باید خود شورا تصمیم گیری کند. ما در بحث سازمان بازرسی را حتماً مطرح کنیم و اعضاء نظر خود را خواهند داد اما به هر حال مصوبه مجلس کاملا قانونی است و به اعتقاد ما اشتباه از این فرمول است و به هیچ وجه موضوع آزاد سازی مطرح نیست.

[ad_2]

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تعبیر خواب با استفاده از منابع معتبر و جامع
تعبیر خواب بچه شیر دادن
تعبیر خواب ماهی پخته با برنج
خرید پرینتر سایت آوافرهنگ: راهکاری هوشمندانه برای چاپ کردن
یورو ۲۰۲۴: جشن فوتبال اروپا
اهمیت و تاثیر قیمت و خرید پرینتر در زندگی روزمره
تماس با ما