سیاست RBI از سوی مشاوران املاک: نرخ بهره پایین وام مسکن برای افزایش تقاضای مسکن

[ad_1]

دهلی نو: توسعه دهندگان و مشاوران املاک و مستغلات روز پنجشنبه از تصمیم RBI برای ثابت نگه داشتن نرخ های سیاستی استقبال کردند و گفتند که بهره کم تاریخی وام مسکن همچنان به افزایش تقاضا برای املاک مسکونی ادامه خواهد داد.

آنها همچنین از خریداران احتمالی خانه خواستند که وارد بازار شوند.

تقاضای مسکن در طول سال تقویمی گذشته در حدود 50 تا 70 درصد در 7 تا 8 شهر بزرگ به دلیل عوامل مختلف مانند نرخ بهره پایین وام مسکن، پیشنهادات رایگان توسط سازندگان و قیمت ثابت ملک در پنج سال گذشته افزایش یافته است.

هارشواردان پاتودیا، رئیس CREDAI، درباره سیاست RBI اظهار داشت: نقدینگی مازاد موجود در سیستم باید در اختیار بخش‌هایی قرار گیرد که می‌تواند منجر به ایجاد اشتغال انبوه و کمک به بهبود سریع‌تر و رشد اقتصادی شود.

نیرانجان هیرانندانی، نایب رئیس ناردکو گفت: پویایی مطلوب بازار از نظر نرخ سود وام مسکن برای خریداران مسکن ادامه دارد. وی افزود: «با این حال، روندها نشان می‌دهد که این «پایین تاریخی» ممکن است برای مدت طولانی ادامه پیدا نکند و به متقاضیان خانه توصیه می‌شود که وام مسکن را در حالی که هنوز با نرخ‌های پایینی دریافت کنند، دریافت کنند.

بومان ایرانی، رئیس CREDAI-MCHI سیاست RBI را تحسین کرد و گفت: “این حرکت به عنوان یک کاتالیزور برای تقاضای مستمر مسکن عمل می کند که در آن خریداران مسکن می توانند از کمترین نرخ وام مسکن بهره مند شوند و از پایین ترین نرخ وام مسکن برخوردار شوند و رویای خود را برای داشتن خانه محقق کنند.”

Sanjay Dutt، MD & CEO Tata Realty and Infrastructure Ltd، گفت: تصمیم برای ثابت نگه داشتن نرخ ها به تداوم نرخ وام فعلی کمک می کند که به نوبه خود به خریداران خانه کمک می کند تا خانه رویایی خود را با نرخ های تاریخی خریداری کنند تا زمانی که بازار مورد بازنگری قرار گیرد. در نیمه دوم سال 2022

آنوج پوری، رئیس Anarock گفت که این سیاست برای وام گیرندگان وام مسکن خوب است.
“تداوم این رژیم نرخ بهره پایین، محیط کلی مقرون به صرفه بودن را برای مدت بیشتری پشتیبانی می کند. در حالی که فرصت برای خریداران مسکن برای استفاده از نرخ های بهره پایین برای مدت بیشتری تمدید شده است، بعید به نظر می رسد که برای مدت طولانی تری – زودتر – وجود داشته باشد. یا بعداً، نرخ رپو افزایش خواهد یافت.

مجله Anshuman، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل – هند، آسیای جنوب شرقی، خاورمیانه و آفریقا، CBRE، گفت: “ما خوش بین هستیم که این موضع ثابت برای وام گیرندگان وام مسکن و بازار املاک و مستغلات هند نوید خوبی خواهد داد.”

Dhruv Agarwala، مدیر عامل گروه، Housing.Com و Makaan.Com، گفت که نرخ بهره وام مسکن همچنان در سطوح پایین بی سابقه خواهد ماند و خریداران را تشویق به خرید ملک می کند.

فرشید کوپر، MD، شرکت Spenta گفت: “خوشحالیم که نرخ بازپرداخت بدون تغییر در 4٪ باقی مانده است، از آنجایی که ما قبلا شاهد افزایش نرخ بهره در برخی از اقتصادهای غربی پس از همه گیری بودیم، نگرانی هایی وجود داشت که هند از آن پیروی کند. ثابت ماندن نرخ‌های بهره در آینده نزدیک برای خریداران خانه‌های هندی آرامش بخش است. امیدواریم که این بازتاب افزایش حجم فروش خانه باشد.

نایت فرانک هند سی ام دی شیشیر بایجال گفت که بازار مسکن از بحران کووید بازگشتی سالم نشان داده است و نرخ های بهره پایین به بهبود مقرون به صرفه بودن و حفظ شتاب رشد کمک می کند.

رامش نیر، مدیرعامل Colliers India گفت: “در غیاب مداخلات خاص در سمت تقاضا از بودجه 2022-23، خریداران مسکن بالقوه می توانند همچنان از نرخ بهره پایین تر وام مسکن بهره مند شوند که فعلاً باقی مانده است.”

آمیت گویال، مدیر عامل املاک بین‌المللی ساتبی هند، گفت که نرخ بهره وام مسکن از نظر تاریخی پایین برای مدتی دیگر ادامه خواهد داشت و روحیه را شاداب نگه می‌دارد.

آنوراگ ماتور، مدیرعامل Savills India، گفت: “املاک و مستغلات، به ویژه بخش مسکونی، تا حد زیادی از نرخ های وام معیار پایین تاریخی بهره برده اند. این احتمالاً همچنان به قوت خود ادامه می دهد، زیرا تقاضا در سه ماهه اخیر ثابت مانده است.”

سامانتاک داس، اقتصاددان ارشد و رئیس تحقیقات و REIS، هند، JLL، گفت که تصمیم RBI برای بخش املاک و مستغلات هند بسیار خوشایند است.

Abhishek Kapoor، مدیر عامل شرکت Puravankara Ltd مستقر در بنگلور گفت که این تصمیم جمعیت بیشتری از مصرف کنندگان را قادر می سازد تا وارد بازار شده و در املاک و مستغلات سرمایه گذاری کنند.

آتول بانشال، مدیر امور مالی شرکت Omaxe Ltd، گفت که نرخ های کم سابقه وام باعث افزایش بیشتر بخش املاک و مستغلات خواهد شد.

رئیس سوپرتک RK Arora گفت که نرخ‌های بازپرداخت بدون تغییر به حفظ رژیم نرخ بهره پایین کمک می‌کند و این برای خریداران مسکن که قصد خرید خانه با کمک وام‌های مسکن را دارند به خوبی کار می‌کند.

سانتوش آگاروال، مدیر مالی و مدیر اجرایی شرکت آلفا، گفت: این اعلام مطمئناً احساسات بازار را بهبود می بخشد و بخش مسکن را شاد می کند.

MD Sandeep Runwal گروه Runwal گفت با ثابت نگه داشتن نرخ بهره، RBI به وضوح نشان داده است که به دنبال رشد پایدار و تقویت احساسات مصرف کننده است.

فرشید کوپر، MD، شرکت Spenta، گفت که ثابت ماندن نرخ‌های بهره در آینده نزدیک برای خریداران خانه هندی آرامش بخش است.

رام راهجا، مدیر S Raheja Realty، گفت که رژیم کم بهره وام مسکن در تحریک بیشتر بخش املاک و مستغلات هند و در نهایت افزایش سرمایه گذاری و خرید خانه در دو سال گذشته بسیار مفید بوده است.

شری ایرن، مدیر عامل و رئیس کشور برکشایر هاتاوی گفت: “این وضعیت موجود تقاضا برای محصولات با مشارکت بالا مانند املاک و مستغلات را ایجاد می کند. نقدینگی همراه با بهره کم، کلید بهبود صنعت املاک و مستغلات و کل اقتصاد است.” خدمات خانه Orenda.

کاوشال آگاروال، رئیس مشاوره املاک و مستغلات نگهبانان، آن را به عنوان خبر خوبی برای بازار مسکن نامید، زیرا از نظر تاریخی رژیم کم بهره همواره بازار املاک را تحت فشار قرار داده است.

ویکاس چاتورودی، مدیرعامل Xanadu Realty گفت که این زمان ایده آلی برای خریداران خانه و شرکت هایی است که به دنبال ملک هستند تا تصمیمات مثبت بگیرند. همچنین بخوانید: رمزارز تهدید بزرگی برای ثبات مالی؛ حتی ارزش یک گل لاله را هم ندارد: فرماندار RBI داس

سراج صیاد، مدیر گروه ARETE، گفت که رژیم نرخ بهره پایین حاکم برای مدتی دیگر ادامه خواهد داشت. وی افزود: با این حرکت، فضای مقرون به صرفه برای وام گیرندگان مسکن به خوبی پیش خواهد رفت. همچنین بخوانید: اکنون، مستمری را در خانه دریافت کنید: دولت دهلی کل فرآیند بازنشستگی را به صورت آنلاین انجام می دهد

تلویزیون زنده

#لال



[ad_2]

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تعبیر خواب با استفاده از منابع معتبر و جامع
تعبیر خواب بچه شیر دادن
تعبیر خواب ماهی پخته با برنج
خرید پرینتر سایت آوافرهنگ: راهکاری هوشمندانه برای چاپ کردن
یورو ۲۰۲۴: جشن فوتبال اروپا
اهمیت و تاثیر قیمت و خرید پرینتر در زندگی روزمره
تماس با ما