تولید همبر و ناگت گیاهی از میکروبهای آبی

[ad_1]

خبرگزاری ایسنا: هم اکنون یک استارت آپ در شیکاگو از میکروب تهیه شده از چشمه های آب گرم “پارک ملی یلواستون” آمریکا برای تهیه گوشت وگان (vegan meat) برای استفاده از آن در هات داگ، ناگت و برگر استفاده می کنند.

تولید همبر و ناگت گیاهی از میکروبهای آب

دانشگاه استارت آپ “Nature’s Fynd” روشی را طراحی کرده است که در آن میکروبها را به پرورش می‌کنند. دانستندان برای انجام این کار از جانوری به نام “شدید دوست” استفاده می‌کنند. همینور که یک سویه قارچی است می تواند در محیط های شدید و خشن زنده بماند و اگر در یک محیط کنترل شده رشد کند می تواند تولید کند.

تبدیل میکروبهای ریز به پرورش با دادن گلی سیرین و ناشتا به این جانوران آغاز می شود و با فرآیندهای تخمیر که به تولید “پروتئین فای” (Fy Protein) می شود، پایان می یابد. فای یک پرورش کامل غیرحیوانی است که شامل همه 9 اسید آمینه می شود و از فیبر و ویتامین است و برای تولید آن به زمین و خاک کمتری نسبت به تولید نیازهای سنتی دارد.

جانور شدیددوست (یا فریندوست) یا اکستریموفیل (Extremophile) به گروهی از ارگانیسمها گفته می شود که در محیط های خشن و شدید شیمیایی یا شیمیایی که عموماً بیشتر انواع زیست در آنها ناممکن است زندگی می کنند. هریک از باکتری‌هایی که در محیطی خاص با دما و نمک زیاد زندگی می‌کنند را نیز شدیداً داشته باشند.

تولید همبر و ناگت گیاهی از میکروبهای آب

تولید پرورش های سنتی مانند نخودفرنگی و سویا یا پرورش گاو و مرغ علاوه بر این که زمان برای انجام این کار به مقدار زیادی خاک، انرژی و آب نیاز است. با این روش Nature Fynd می‌توان در یک زمین ۳۵ هزار متر مربع اجرا شود و میکروب‌ها نیز در آنجا می‌توانند.

“Nature Navigator” (توماس جوناس) یک “Nature Fynd” و یک بازی “Food Navigator” است: [زیست توده خود را]دو برابر و فصل رشد آن‌ها نیز ۲۴ ساعت در روز، هفت روز هفته و کل ۳۶۵ روز سال است. درک افراد از این موضوع که این میکروب ها بسیار کارآمد هستند در حال افزایش هستند. آنها را می سازند و این کار را خیلی سریع انجام می دهند، برای انجام این کار شما باید یک بذر بکارید و ماهها بعد از آن را برداشت کنید و می توانید محیط را کاملاً کنترل کنید.

“کارونا راوال” (Karuna Rawal), مدیر ارشد بازاریابی استارت آپ Nature’s fynd در گفتگو با “Cowboy State Daily” گفت که این ایده را “مارک کوزوبال” (Mark Kozubal) یکی از بنیانگذاران این شرکت در سال 2009 مطرح کرد.

تولید همبر و ناگت گیاهی از میکروبهای آب

کوزوبال در آن زمان دانشجو بود و تحت حمایت بنیاد علوم ملی و ناسا در پارک ملی یلواستون تحقیقاتی را.

راوال گفت: او در آن زمان نمونه‌هایی از یک چشمه آب گرم اسیدی را بدون اینکه تاثیری روی منطقه اج بگذارد. در حقیقت، ما هرگز نخواهیم برای جمع آوری نمونه دیگری به یلواستون برگردیم، زیرا میکروبی به نام «Strain Fusarium Flavolapis» را برای ایجاد ایجاد فای تخمیر میکنیم.

‘اسلید تبدیل میکروب‌ها به پرورش، فرآیند تخمیر است که استارت آپ Nature’s Fynd از آن استفاده می‌کند.

منبع این استارت آپ یک فناوری تخمیر سطح مایع را برای رشد فای ابداع کرده است که در آن سینی موجود در ساختاره که درون محفظه رشد قرار میگیرند استفاده می کنند و در آنجا میکروبها با مواد مغذی تغذیه می شوند تا تولید مواد اولیه را چندین بار شروع کنند. کنند و در عرض چند روز رشته‌ها رشد کرده و به هم می‌پیوندند و بافتی شبیه فیبر عضلانی در یک ساختار ح.

تولید همبر و ناگت گیاهی از میکروبهای آب

در داخل سینیها، رشتهها بخارپز میشوند، تحت فشار قرار میگیرند، موقعیت قرار میگیرند و سپس آنها را برش میدهند و به آنها امکان میدهند تا به مایعات، جامد یا پودر تبدیل شوند تا بتوانند با آنها غذاهای متنوعی تولید کنند.

این شرکت در یک فیلم که منتشر کرده ادعا می کند که میکروب های یلواستون می توانند غذاهای کاملاً خوشمزه را برای هر شخصی در هر مکان و زمان و بدون نیاز به آفتاب، باران یا خاک تولید کنند.

راوی این فیلم گفت: این روش برای همه هشت نفر از جهان ایده آل است و این معناست که با هم.

تولید همبر و ناگت گیاهی از میکروبهای آب

[ad_2]

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تعبیر خواب با استفاده از منابع معتبر و جامع
تعبیر خواب بچه شیر دادن
تعبیر خواب ماهی پخته با برنج
خرید پرینتر سایت آوافرهنگ: راهکاری هوشمندانه برای چاپ کردن
یورو ۲۰۲۴: جشن فوتبال اروپا
اهمیت و تاثیر قیمت و خرید پرینتر در زندگی روزمره
تماس با ما