برنج قهوه‌ای یا سفید؛ دام سالم تر است؟



وقتی صحبت برنج می‌شود، احتمالاً می‌توان گفت که برنج قهوه‌ای بهترین انتخاب است و بیشتر مصرف این ماده غذایی به توصیه‌ها انجام می‌شود، زیرا این لزوما همیشه درست است، زیرا از برنج سفید در رژیم غذایی سالم نیز استفاده می‌شود. در این مطالعه مواردی که هنگام فرآوری برنج اتفاق می‌افتد به همراه مواد مغذی موجود در هر نوع.

به گزارش ایسنا، غلات کامل از سه قسمت جوانه، سبوس و آندوسپرم یا دروندانه تشکیل شده است و زمانی که همه این موارد دست نخورده باقی بماند، غلات کامل خواهد بود. به همین دلیل، برنج قهوه‌ای یک دانه کامل است، زیرا هر سه قسمت آن دست نخورده باقی می‌ماند.

شایانذکر است که فیبر در سبوس پیدا می‌شود و رنگ قهوه‌ای برنج را نیز می‌کند.

در مقابل، زمانی که برنج به برنج سفید تبدیل می‌شود، بیشتر سبوس و جوانه آن حذف می‌شود و فقط آندوسپرم باقی می‌ماند و باعث می‌شود که دانه‌ها به رنگ سفید تبدیل شوند. از مواد مغذی زیادی که در برنج سفید با حذف سبوس و جوانه از بین میرود وجود دارد، تولید مواد غذایی پس از آن مجددا برنج را با وجود ویتامین بی (ب) مانند تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، فولات و آهن غنی سازی می کنند تا وقتی. برنج سفید را انتخاب کنید، مواد مغذی را برای شما فراهم می کند.

برنج قهوهای، چون جوانه و سبوس آن دست نخورده باقی مانده، تمام مواد مغذی در آن و شامل فیبر، لذت و درمان است که سایر مواد مغذی موجود در جوانه و سبوس شامل ویتامین B، آهن، فسفر، پتاسیم و روی است. برنج قهوه‌ای نسبت به برنج سفید فیبر بیشتر و همچنین طعم بهتری دارد، آن را بیشتر می‌کند. در ذیل، مقایسه ارزش تغذیه‌ای برنج قهوه‌ای و سفید ارائه شده است.

یک فنجان برنج قهوهای دانه بلند پخته شده شامل 248 گرم، 1.96 گرم، 5:54 گرم، گرم کربوهیدرات 51.7، 23.3 گرم فیبر و 0:48 گرم قند است، اما یک فنجان برنج سفید دانه بلند شده شامل 205 گل، ۰٫۴۴ گرم گرم ، ۴٫۲۵ گرم گرم ، ۴۴٫۶ گرم کربوهیدرات ، ۰٫۶۳ گرم فیبر و ۰٫۷۹.

لات مهمی از یک برنامه‌غذایی سالم هستند، زیرا مواد مغذی را فراهم می‌کنند. لات کامل و غلات غنی شده، بدن را تامین می‌کند و برای حمل در خون استفاده می‌شود. بسیاری از زنان و دختران نوجوان در سنین باروری به کم خونی فقر آهن هستند و به آنها توصیه می شود که غذاهای حاوی مانند برنج همراه با غذاهای غنی از سی مانند مرکبات و سیب زمینی مصرف کنند که می توانند به بهبود جذب کمک کنند.

تحقیقات نشان می دهد که غلات کامل فواید بیشتر می شود و می تواند به خطر برخی از بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی کمک کند همچنین می تواند در مدیریت وزن باشد. علاوه بر این، مصرف غذاهای غلات کامل حاوی فیبر به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم به طور کلی می‌تواند باشد. برنج قهوه‌ای و سفید هر دو فواید تغذیه‌ای و سلامتی دارند و می‌توانند از یک الگوی تغذیه سالد استفاده کنند.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم