این روزها حواستون بیشتر به این تنبل پرخاصیت باشه

[ad_1]

مجله دیجیکالا – زهرا فضلعلی: کدو حلوایی که با نام کدو تنبل نیز شناخته می‌شود، یکی از پرخاصیت‌ها چند جزء کدو حلوایی را بهعنوان یکی از سبزیجات میشناسند، اما کدو حلوایی در اصل یکی از میوه های پرخاصیت است که نباید از خواص و فواید آن در افزایش سلامت عمومی بدن غافل شود.

کدو حلوایی، این میوه خوشمزه است که در رنگ های زرد یا نارنجی پررنگ در ویتامین ها، موادمعدنی، فیبر و آنتیاکسیدان های مفید برای بدن است. این میوه پیرینی دارد و می‌توانید از آن به روش‌های متنوع استفاده کنید و از خواص بینظیر آن برای سلامت عمومی بدن، پوست و مو بهره ببرید. بیماری هایی که از بیماری های قلبی، سنگ کلیه، سنگ کیسهی صفرا و … رنج میبرند، می توانند با افزودن این میوه به رژیم غذایی خود، از فواید آن برای درمان سریعتر استفاده کنند.

این روزها حواستون بیشتر به این تنبل پرخاصیت باشه

در این مطلب تا از دیگر خواص این میوه های زمستانی در تغذیه و مصرف سطح ستفادهی بهتر از آن در رژیم غذایی برای شما بیشتر بگویید.

ویتامین های معجزه گر کدو حلوایی

یک فنجان کدو حلوایی (کدو تنبل) پخته شده می‌تواند از مواد معدنی و ویتامین‌های بدم انسان برخوردار باشد. در زیر برخی از ویتامین‌های این میوه‌ی کم‌کالری اشاره کرده‌ایم.

ربوهیدات: ربوهیدرات از مهمترین مواد مغذی برای بدن است که تامین انرژی مورد نیاز برای سیستم عصبی و کمک مغز است.

ج: این ماده مغذی محلول در آب برای افزایش قوای ایمنی بدن، کمک به کلاژن سازی پوست و ترمیم باه.

ویتامین A: این ویتامین‌هایی که در تنظیم و رشد سلول‌ها، سلامت چشم و حفظ استحکام استخوان‌های بدن پزشکی است. از مهمترین خواص کدو حلوایی می توانم به این نکته اشاره کنم که منبعی غنی از ویتامین یک مقدار می شود. همچنین این ویتامین در بهبود عملکرد بدن نقش بسزایی دارد. مصرف یک فنجان کدو حلوایی پخته شده، حدود ۲۰۰ درصد نیاز بدن به ویتامین را تامین می‌کند.

این روزها حواستون بیشتر به این تنبل پرخاصیت باشه

ویتامین E: و ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی برای بدن است که با بین بردن رادیکال و افزایش ایمنی بدن از بروز بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی، سرطان، آلزایمر و … جلوگیری می کند. همچنین این ویتامین در تنظیم سطح کلسترول بدن بسیار پیچیده است. بعلاوه بر همه فواید ذکر شده درباره ویتامین و موجود در کدو تنبل، خواصی که این ویتامین را با پوست پوستی به جوانسازی و سالم ماندن بدن کمک کرده و وقتی با ویتامین C موجود در کدو حلوایی ترکیب می شود، باعث جلوگیری از جذب اشعه مضر می شود. فرابنفش شده و از روی پوست پوست می‌کند. همچنین در بهبود و رفع جوش و آکنه های پوستی است.

تیامین و نیاسین: این ویتامین‌ها، از ویتامین‌های گروه B هستند و آن‌ها می‌توانند سلامت عمومی را در معرض خطر جدی قرار دهند. وجود این دو ویتامین مهم در بدن به سلامت قلب و تغذیه، تقویت مغز، آب و درمان و… کمک کر ا

منیزیم، پتاسیم و منگنز: این مواد معدنی به عنوان عوامل اصلی در استحکام استخوان‌ها می‌شوند. این ماده در بدن به رشد بافت‌های استخوانی بدن کمک کرده و از فرسایش آن‌ها جلوگیری می‌کند.

بتاکاروتن: بر اساس مطالعات صورت گرفته، وجود بتاکاروتن می تواند در نتیجه از ابتلا به انواع سرطان نقش بسزایی داشته باشد، به گونه ای که میزان مصرف آن بیشتر باشد، کمتر از افرادی که بتاکاروتن مصرف می کنند در معرض خطر ابتلا به سرطان هستند.

واص بی‌نظیر کدو تنبل برای بدن

لاغری بی ، چون و چرا با کدو حلوایی

این غذای لذیذ می‌تواند به‌عنوان یک غذای سالم، یک غذای سالم را انتخاب کند یک فنجان کدو حلوایی پخته شرم فیبر است و برای رژیم غذایی مناسبی که به دنبال یک رژیم برای کاهش وزن باشد، بهترین گزینه ها خواهد بود.

رژیم های غذایی با فیبر بالا در طول زمان کوتاه می تواند وزن شما را کاهش دهد و سرعت آن را کاهش دهد که به مقدار زیادی مصرف نمی کند، بیشتر است.

شما می‌توانید دو حلوایی را به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید تا در طول روز میزان گرسنگی کمتری را افزایش دهید. فیبر موجود در کدو نیز باعث می‌شود که بهتر غذا بخورد و در عملکرد روده‌ها مفید بوده باشد و برای رفع می‌کند.

این روزها حواستون بیشتر به این تنبل پرخاصیت باشه

وراکی پرخاصیت برای قلب

آنچه گفته شد کدو حلوایی حاوی منیزیم و پتاسیم است که باعث کاهش سکته، حمله‌ی قلبی و کاهش ش. همچنین ویتامین C و بتاکاروتن موجود در آن از تجمع کلسترول در دیواره‌های رگ‌های خونی جلوگیری می‌کند.

دارویی از سرطان

کدوحلوایی دارای میزان زیادی از آنتی‌اکسیدان است که برای از بین بردن رادیکال‌های آزاد در بدن بس است. ویتامین C موجود در آن نیز از پیری زودرس سلول‌های بدن و بروز سرطان جلوگیری می‌کند. دو تنبل حاوی ویتامین A است که این ویتامین عامل اصلی از سرطان ریه و حفره‌ی دهان است.

سلامت استخوان ها و افزایش سیستم ایمنی بدن

از دیگر خواص کدو حلوایی این است که به دلیل تعداد زیادی منگنز و ویتامین c حظ سلامت قلب، جذب کلسیم و ترمیم بافتهای استخوانی کمک خواهد کرد. منیزیم موجود در کدو به حفظ سلامت مفاصل کمک می‌کند و دیگر مواد معدنی آن از افراد به پوکی است. همچنین کدو حلوایی به دلیل دارا بودن میزان ویتامین C ، خوراکی مناسبی برای فصول سرد سال است وس

این روزها حواستون بیشتر به این تنبل پرخاصیت باشه

بهبود علائم PMS

مطالعات بسیار نشان داده اند زنانی که از کدو حلوایی در رژیم روزانه خود استفاده می کنند به دلیل منگنز و سایر مواد معدنی موجود در آن، از تغییرات خلقی و احساس گرفتگی و کوفتگی کمتری رنج میبرند.

حفظ سلامت پروستات

بیماری هیپرتروفی پروستات در مردانی که با بزرگ شدن غدهی پروستات، منجر به اختلالات ناشی از عفونت و قوای جنسی یکی از بیماری های شایع در مردان می شود. مصرف کدو حلوایی به دلیل داشتن میزان ویتامین زیاد و موادمعدنی در کاهش به این درمان پزشکی.

دو حلوایی را چگونه مصرف کنیم؟

در انتهای این مطلب، چند روش ساده و آسان جهت افزودن کدو حلوایی به رژیم غذایی و استفاده از آن در وعده های غذایی را برای شما می توان گفت که با استفاده از آنها می توانید از فواید کدو حلوایی بهره ببرید.

. می‌توانید برش‌های باریک کدو حلوایی سرخ‌شده در روغن کم را با سیب زمینی سرخ کنید.

. افزودن کد حلوایی به سالادها، باعث افزایش حجم فیبر و احساس سیری سریعتر و لاغری می شود.

. از کدو حلوایی پوره شده می توانید در تهیه سوپ خامه و کدو حلوایی استفاده کنید.

این روزها حواستون بیشتر به این تنبل پرخاصیت باشه

. با نصف کدو حلوایی پخته‌شده و مخلوط‌شده و شیرینی مورد علاقه‌ی خود، یک وعده غذایی گیاهی عالی و.

. با افزودن برش های کدو حلوایی به ماکارونی و یا تهیه سس کدو حلوایی برای پاستا می توانید تهیه کنید.

. همچنین کدو حلوایی را می‌توان در انواع غذاها از دستورات شور و شیرین، مانند انواع غذاها استفاده کرد.

[ad_2]

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تعبیر خواب با استفاده از منابع معتبر و جامع
تعبیر خواب بچه شیر دادن
تعبیر خواب ماهی پخته با برنج
خرید پرینتر سایت آوافرهنگ: راهکاری هوشمندانه برای چاپ کردن
یورو ۲۰۲۴: جشن فوتبال اروپا
اهمیت و تاثیر قیمت و خرید پرینتر در زندگی روزمره
تماس با ما