اولین سخنرانی جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده پس از جنگ اوکراین

[ad_1]

دهلی نو: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اواخر شب پنجشنبه (24 فوریه) اولین سخنرانی خود را پس از آغاز “عملیات نظامی” روسیه در اوایل امروز در اوکراین انجام داد.

بایدن در حمله به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: “پوتین متجاوز است، پوتین جنگ را انتخاب کرد.” وی افزود: ایالات متحده تحریم های بیشتری را علیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین اعمال خواهد کرد. بایدن گفت: “ایالات متحده و متحدان دارایی های چهار بانک بزرگ روسیه را مسدود می کنند، کنترل صادرات را اعمال می کنند و الیگارش ها را تحریم می کنند.”

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت: «کنترل صادرات بیش از نیمی از واردات فناوری پیشرفته روسیه را قطع خواهد کرد».

بایدن بار دیگر تاکید کرد که ایالات متحده نیروهای خود را به اوکراین نمی فرستد، اما از هر وجب از خاک ناتو دفاع خواهد کرد. بایدن گفت: “نیروهای ما درگیر درگیری با روسیه در اوکراین نیستند و نخواهند بود. نیروهای ما برای جنگ در اوکراین به اروپا نمی روند، بلکه برای دفاع و اطمینان دادن به متحدان ناتو.”

بایدن با رد هرگونه برنامه ای برای گفتگو با پوتین، گفت: “من هیچ برنامه ای برای گفت و گو با پوتین رئیس جمهور روسیه ندارم. او می خواهد اتحاد جماهیر شوروی سابق را دوباره تأسیس کند، من فکر می کنم جاه طلبی او کاملاً با جایی که بقیه جهان در آن هستند مغایرت دارد. رسیده است.”

در همین حال، پس از نشست سران گروه ۷، رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی گفته بود که رهبران توافق کرده‌اند تا بر روی «بسته‌های ویرانگر تحریم‌ها» و سایر اقدامات اقتصادی برای پاسخ‌گویی روسیه به دلیل حمله به اوکراین پیشروی کنند. بایدن در توییتی نوشت: «امروز صبح، من با همتایان خود در گروه 7 ملاقات کردم تا درباره حمله غیرموجه پوتین به اوکراین صحبت کنم و توافق کردیم که بسته های ویرانگر تحریم ها و سایر اقدامات اقتصادی را برای پاسخگویی به روسیه پیش ببریم.

بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده همچنین جلسه شورای امنیت ملی را در اتاق وضعیت کاخ سفید برای بحث در مورد “حمله غیرقابل توجیه و غیرقابل توجیه” به اوکراین تشکیل داده بود، جایی که او همچنین در مورد چگونگی پاسخگویی روسیه برای حمله گسترده به اوکراین بحث کرد. کاخ سفید پیشتر اطلاع داده بود.

پس از شنیده شدن صدای انفجارها در کیف پایتخت اوکراین در روز پنجشنبه، بایدن گفت که ایالات متحده و متحدانش به شیوه ای متحد و قاطع به “حمله غیرقابل تحریک و غیرموجه نیروهای نظامی روسیه” به اوکراین پاسخ خواهند داد.

(با ورودی های آژانس)

تلویزیون زنده



[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تعبیر خواب با استفاده از منابع معتبر و جامع
تعبیر خواب بچه شیر دادن
تعبیر خواب ماهی پخته با برنج
خرید پرینتر سایت آوافرهنگ: راهکاری هوشمندانه برای چاپ کردن
یورو ۲۰۲۴: جشن فوتبال اروپا
اهمیت و تاثیر قیمت و خرید پرینتر در زندگی روزمره
تماس با ما