اهایی که برای رفع مشکلاتی درمان می کنند



همه افراد گاهی اوقات ناراحتی معده را تجربه کرده اند که کاملاً طبیعی است و می تواند به دلیل مصرف موادغذایی، استرس، انگل ها، الرژی و تغذیه های غذایی باشد. در ذیل برخی از مواد غذایی که برای ناراحتی معده مفید معرفی می شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سوپ‌های رقیق مانند سوپ مرغ به راحتی هضم می‌شوند و ویتامین‌ها، پروتئی ی. اگر از استفراغ یا اسهال رنج می‌برید، سوپ‌ها می‌توانند به هیدراته نگه‌داشتن بدن کمک کنند.

نان ساده با توجه به اینکه فرد با معده ممکن است مشکل داشته باشد، می تواند برای تامین نیاز روزانه بدن خود غذاهای سبکی را تامین کند که به راحتی می توانند مصرف کنند.

نجبیل اگر از حالت تهوع رنج می‌برید، زنجبیل می‌تواند به کاهش کمک کند. نتایج تحقیقات نشان می دهد زنجبیل دارای خواص ضداکسیدان است و ضداکسیدان ها با سلول های سالم در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد به هوا از بیماری های منم می توانند زنجبیل دارای بیماری ضداکسیدان باشند.

برخی از گیاهان دارویی مانند شیرینبیان، بابونه و نعناع نیز برای آرامش معده هستند، زیرا بابونه دارای خواص ضدتهوع و ضدالتهابی است و به گاز و تسکین ناراحتی معده کمک می کند. همچنین، ریشه‌های شیرین‌بیان دارای ویژگی‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی و درمان درد معده کمک می‌کند. برنج سفید ساده به راحتی هضم می شود و انرژی را تامین می کند، زیرا حاوی کربوهیدرات است.

مرغ، بوقلمون یا ماهی بدون چاشنی و بدون پوست که آب‌پز یا کبابی به راحتی می‌شود و پروتید می‌شود. تخم‌مرغ می‌تواند تولید کند و کربوهیدرات را برای تهیه بدن کند.

بلغور جو دوسر و غلات سبوس‌دار معمولاً می‌توانند به‌عنوان تسکین‌دهنده عمل کنند. جو دوسر منبع فیبر محلول است که می‌تواند حرکات روده را عادی کند و بهتر است از گندم که منبع قا باشد.

جویدن آدامس بدون قند ممکن است برای ناراحتی معده مفید باشد. نتایج برخی تحقیقات نشان می‌دهد که جویدن آدامس به مدت ۳۰ دقیقه بعد از غذا می‌تواند مفید باشد. جویدن آدامس مصرف بزاق را افزایش می دهد و اسید را به معده باز می‌گرداند. بهتر است از آدامس‌هایی با طعم نعناع که ممکن است به سوزش سر دل بپردازید بهتر است.

وره سیب، می‌توان یک رژیم غذایی کوتاه‌مدت مفید شیرینی‌ها را نداشت که از ناراحتی معده رنج می‌برد. وره سیب معده ملایم است، برای مقداری فیبر دارد. این فیبر در صورت امکان می‌تواند مفید باشد.

ماست، منبع عالی پروبیوتیکهاست که های مفیدی هستند که می توانند به هضم سالم کمک کنند و همچنین منبع عالی از مواد مغذی مانند تغذیه و کلسیم است اما ماست بدون کم چرب برای معده ناراحت، ممکن است بهتر از انواع پرچرب باشد.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم