انحراف بزرگ در لایحه بودجه ۱۴۰۱



روزنامه نوشت: باورتان می شود در لایحه بودجه 1401، “دولت مجاز است” تا برای “توسعه مدارس مرزی” یا “تکمیل بیمارستانهای نیمهتمام” یا “ایجاد زیرساختهای هزینه ها و تجهیزات دانشگاهها” به جای پول و بودجه ریالی (که وظیفه دولت است). ) نفت خام و میعانات گازی بدهد؟

* ماجرای «تهاتر نفت» و امتیاز اختصاصی «فروش نفت خام و میعانات گازی» به چشم و سازمان‌های غیرمرتبط

* همچنین در جزوه “1” از بند “ی” ثبت “یک” مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس، دولت “مکلف” است تا در برنامه ویژه تقویت بنیه دفاعی و تحقیقات راهبردی دفاعی چهار و نیم میلیون یورو، از محل تحویل نفت خام و. میانات گازی موجودی به این «اشخاص» اقدام کند.

* حالا به جزوه «2» از بند «ی» ثبت «یک» نگاه کنید.

در جزوه «2» از بند «ی» اینبار دولت «مجاز» تا پنج و نیم میلیارد یورو، نفت خام و میانات گازی، به سازمان های مختلف تحویل تا برای تامین هزینه طرح هایشان، نفت خام و میانات گازی را از شرکت ملی نفت می پردازد. گرفته و در بازارها بفروشند. بازارهای بین‌المللی (هند شرکت ملی نفت از آن‌ها خبر ندارد!) این همه نفت‌فروش حرفه‌ای در ایران

* لطفاً به پروژه‌ها و سازمان‌های متصدی آن‌ها و نسبت‌شان با نفت‌فروشی خوب دقت کنید! این‌ها از دولت به جای پول نفت می‌برند و برای پروژه‌هایشان به فروش می‌رسند. در کدام بازارها؟ با چه قیمت هایی؟ به چه شیوه ای رفتار کنید؟ با چه نظارت‌هایی؟ آیا شرکت ملی نفت ایران، به عنوان نهاد تخصصی فروش نفت، صالحتر از این سازمانها نیست که نفت را چونان گذشته در بازارهای بین المللی به قیمت های روز بفروشد و پولش را به خزانه بریزد تا از طریق سازمان برنامه و بودجه تخصیص مصرف کند؟

* لطفا متن جز “2” بند “ی” را عینا و با دقت بخوانید “دولت مجاز است برای اجرای طرحهای پیشران جدید و نیمهتمام در زمینه خطوط راهبردی ریلی و کریدورهای اصلی جادهای، توسعه سواحل مکران، توسعه و فعالسازی پتروپالایشگاهها و نیروگاههای بزرگ , حفظ و نگهداری و تامین تجهیزات راهبردی ناوگان امداد هوایی، تقویت زیرساخت های ارتباطی و تاسیساتی وزارت اطلاعات، اجرای طرح های زیرساخت مناطق آزاد جدید، توسعه تجهیزات سازمان هلال احمر و اورژانس و پزشکی، طرح های انتقال آب از دریای عمان، طرح های رفع تنش آبی و جلوگیری از سیلهای موسمی، ایجاد و توسعه شبکه های آب و مناطق، مدارس مناطق مرزی، تقویت و ایجاد زیرساخت های تاسیساتی و تجهیزات دانشگاه ها، تکمیل بیمارستان های نیمهتمام، طرح های انبوه سازی مسکن، طرح های دانش بنیان، تا مبلغ پنج میلیارد و پانصد میلیون (5.500. 000 .000) یورو از محل تحویل نفت خام و میعانات گازی خطری و قیمت روزی شرکت ملی نفت ایران تسویه و از طریق منابع و مصارف عمومی دولت و جدول جدول شماره (22) این قانون با خزانه داری کل کشور اعمال حساب کند.

* به سه نمونه که در ابتدای مطلب آمد دوباره توجه کنید. به عنوان مثال برای توسعه مدارس نیمه مرزی یا تکمیل بیمارستان‌های‌تمام یا ایجاد زیرساخت‌های آموزشی و فنی. وقتي براي اين پروژه‌ها، به كسي يا «نفت» چه مي‌دهد؟ لاحیت این افراد برای فروش نفت کجا تایید شده است؟ نها در کدام بازارهای بین‌المللی می‌خواهند نفت و میعانات گازی را بفروشند؟ یا امکان ندارد که فروشندگان نفت برای این پروژه‌ها در بازارها، برای فروش نفت‌شان به موضوع قیمت بپردازند از این سوالات بسیار است.

* لایحه بودجه ۱۴۰۱ امروز در صحن علی مجلس بررسی می‌شود. نمایندگان محترم مجلس! با تصویب بند «ی» لطفا سنگ بنای «دیوار کج» را نگذارید.

فروش «نفت و میعانات گازی» را که به اسم «پروژه تهاتر نفت» از دست سازمان تخصصی (شرکت ملی نفت ایران) خارج و به دیگران بسپارید، ماجراهایی ممکن است رخ دهد که شاید مجلس عزیز را پاسخگوی تاریخ نگاه دارد. به برخی از آن‌ها اشاره کرده‌ام. از احتمال خراب شدن بازارهای نفت ایران تا کاهش کاهش شرکت ملی نفت در بازارهای نفتی تا تضعیف قدرت سیاسی بین المللی دولت، تا احتمال رانت و فساد ناشی از عودم نظارت نهادهای ناظر بر فروش نفت (که هم اینک بر فروش نفت توسط شرکت ملی نفت نظارت می کنند. ) تا نحوه تسویه حساب مالی و مشکلاتی که ممکن است در این زمینه بروز کند، تا ایجاد امکان سوء استفاده از طرف نفت ایران با استفاده از حرکت بین فروشندگان داخلی نفت و تا …

* راستی اگر این همه دریافت نفت خام و میعانات گازی وجود وجود داروش نفت در بورس انرژی در سالهای گذشته بالاخره درست و قابل انتظار نیست؟! قایان نماینده! لطفا به هنگام بررسی بند «ی» ثبت ۱، کاملا هوشیار باشید و کلان ملی را مدنظر قرار دهید.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم