انتصاب جدید برای بایدن مشکل ساز بود

[ad_1]

انتصاب یک قاضی سیاه پوست برای خدمت در دادگاه عالی ایالات متحده چالش جدیدی را برای جو بایدن، رئیس جمهور این کشور ایجاد کرده است، زیرا تنها موضع سناتورهای جمهوری خواه عدم تایید آن است.

به گزارش ایرنا، بایدن هفته گذشته بار دیگر وعده انتخاباتی خود را مبنی بر معرفی یک زن به جای استفان بریر که قصد دارد از دادگاه بازنشسته شود، تکرار کرد.

سناتور جمهوریخواه سوزان کالینز از مین، رویکرد بایدن به روند انتخابات را “بهترین رویکرد از نظر شرمندگی” توصیف کرد.

این سناتور آمریکایی گفت که در حالی که نامزدی یک زن سیاهپوست برای این کرسی را پذیرفته است، اصرار بایدن بر انتصاب یک زن در دیوان عالی، روند انتخاب را سیاسی کرده است.

او این هفته در برنامه خبری بی بی سی گفت: «این رویکرد این تصور را ایجاد می کند که دیوان عالی ایالات متحده یک نهاد سیاسی مانند کنگره است، در حالی که نباید چنین باشد. به همین دلیل است که من قطعاً انتصاب شخصی را دوست دارم که باید تصمیم بگیرد، اما به عنوان یک سناتور وظیفه دارم صلاحیت افراد را ارزیابی کنم.

راجر واکر، یکی دیگر از سناتورهای جمهوری خواه، در مورد پیشنهاد احتمالی بایدن برای دادگاه عالی به یک مجری رادیوی محلی گفت: «او احتمالاً حتی یک رأی هم از طرف جمهوری خواهان تأیید نخواهد کرد. طنز این انتصاب این است که دیوان عالی کشور در حال بررسی پرونده های تبعیض نژادی است و با این انتصاب فردی که در این روند علاقه مند است به دادگاه می پیوندد.

اما این اظهارات زمانی مطرح شد که لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی به سی‌بی‌اس نیوز گفت که تنها پنج زن و دو مرد آفریقایی‌تبار در این شورا حضور داشته‌اند. این که دیوان عالی بیشتر با استانداردهای ایالات متحده مطابقت دارد، اما موضوع صلاحیت باید در نظر گرفته شود.

بایدن گفت که در اواخر فوریه نامزدی خود را اعلام خواهد کرد.

سناتور دموکرات، دیک دوربان، رئیس کمیته قضایی سنا نیز روز یکشنبه گفت که گمانه زنی های زودهنگام درباره این نامزد “ناعادلانه” است.

با این حال، او از نامزدی بایدن برای یک زن سیاه پوست دفاع کرد و با توجه به انتصاب دائمی خود در عالی ترین دادگاه در ایالات متحده، امیدوار بود که مخالفان انتخابات ریاست جمهوری به دلایل شخصی با او مخالفت نکنند.

استفان بریر، وکیل دادگستری، دموکرات، روز پنجشنبه در نامه‌ای اعلام کرد که اواخر سال جاری میلادی از دیوان عالی بازنشسته خواهد شد.

کاتنجی براون جکسون 51 ساله و لئوندرا کروگر 45 ساله نامزدهای دادگاه عالی هستند.

[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تعبیر خواب با استفاده از منابع معتبر و جامع
تعبیر خواب بچه شیر دادن
تعبیر خواب ماهی پخته با برنج
خرید پرینتر سایت آوافرهنگ: راهکاری هوشمندانه برای چاپ کردن
یورو ۲۰۲۴: جشن فوتبال اروپا
اهمیت و تاثیر قیمت و خرید پرینتر در زندگی روزمره
تماس با ما