آمریکا واردات نفت، گاز و انرژی روسیه را به دلیل حمله به اوکراین ممنوع کرد

[ad_1]

واشنگتن: رئیس جمهور جو بایدن روز سه شنبه ممنوعیت واردات «تمام نفت، گاز و انرژی روسیه» را از آمریکا اعلام کرد که این اقدام گسترده ترین اقدام دولت آمریکا برای مجازات مسکو برای حمله به اوکراین است.

بایدن در سخنرانی خود گفت: “ما همه واردات نفت و گاز و انرژی روسیه را ممنوع می کنیم. این بدان معناست که نفت روسیه دیگر در بنادر آمریکا قابل قبول نخواهد بود و مردم آمریکا ضربه قدرتمند دیگری به (ولادیمیر) پوتین خواهند زد.” کاخ سفید افزود که این تصمیم “در مشورت نزدیک” با متحدان اتخاذ شده است.

این اقدام به دنبال درخواست ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از مقامات آمریکایی و غربی مبنی بر قطع واردات صورت می‌گیرد که در تحریم‌های گسترده اعمال شده علیه روسیه به دلیل تهاجم به روسیه، نادیده گرفته شده است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: “ما با درک این موضوع که بسیاری از متحدان و شرکای اروپایی ما ممکن است در موقعیتی نباشند که به ما بپیوندند، این ممنوعیت را پیش می بریم.” و افزود: “ما در حال اجرای مهم ترین بسته اقتصادی هستیم. تحریم‌ها در تاریخ هستند و آسیب قابل توجهی به اقتصاد روسیه وارد می‌کنند.»

صادرات انرژی به‌رغم محدودیت‌های شدید در بخش مالی روسیه، جریان نقدینگی به روسیه را ثابت نگه داشته است. کاخ سفید پیشتر اعلام کرده بود که بایدن “اقداماتی را برای ادامه پاسخگویی روسیه به خاطر جنگ غیرقابل توجیه و غیرموجه خود علیه اوکراین اعلام خواهد کرد.” ایالات متحده به تنهایی، اما با مشورت نزدیک با متحدان اروپایی، که بیشتر به منابع انرژی روسیه وابسته هستند، عمل خواهد کرد.

کشورهای اروپایی گفته اند که قصد دارند اتکای خود به روسیه را برای نیازهای انرژی خود کاهش دهند، اما پر کردن خلأ بدون فلج کردن اقتصاد آنها احتمالاً مدتی طول خواهد کشید. گاز طبیعی روسیه یک سوم مصرف سوخت فسیلی اروپا را تشکیل می دهد. آمریکا گاز طبیعی روسیه را وارد نمی کند.

بایدن دو هفته پیش درباره عدم تمایل خود به اعمال تحریم های انرژی در آغاز درگیری توضیح داده بود و گفته بود که تلاش می کند “دردی را که مردم آمریکا در پمپ بنزین احساس می کنند محدود کند.” قیمت گاز هفته ها به دلیل درگیری ها و پیش بینی تحریم های احتمالی بر بخش انرژی روسیه افزایش یافته است.

بر اساس گزارش باشگاه خودرو AAA، میانگین ملی ایالات متحده برای هر گالن بنزین در هفته گذشته 45 سنت در هر گالن افزایش یافت و در روز دوشنبه به بالای 4.06 دلار رسید. به گفته ریستاد انرژی، ایالات متحده به طور کلی حدود 100000 بشکه در روز از روسیه وارد می کند که تنها حدود 5 درصد از صادرات نفت خام روسیه است. سال گذشته، تقریباً 8 درصد از واردات نفت و فرآورده های نفتی ایالات متحده از روسیه بود.

حتی قبل از تحریم ایالات متحده، بسیاری از شرکت های انرژی غربی از جمله ExxonMobil و BP به قطع روابط با روسیه و محدود کردن واردات اقدام کردند. شل که یک محموله نفت روسیه را آخر هفته خریداری کرد، روز سه‌شنبه در میان انتقادهای بین‌المللی از این اقدام عذرخواهی کرد و متعهد شد که خرید بیشتر انرژی روسیه را متوقف کند. داده های اولیه وزارت انرژی ایالات متحده نشان می دهد که واردات نفت خام روسیه در هفته گذشته در ماه فوریه به صفر رسیده است.

ماکس برگمان، یکی از مقامات سابق وزارت امور خارجه که اکنون یکی از اعضای ارشد مرکز دموکرات‌ها برای پیشرفت آمریکا است، می‌گوید: «این یک گام مهم برای نشان دادن روسیه است که انرژی روی میز است.

قبل از تهاجم، نفت و گاز روسیه بیش از یک سوم درآمد دولت را تشکیل می داد. قیمت‌های جهانی انرژی پس از تهاجم افزایش یافت و علی‌رغم انتشار هماهنگ ذخایر استراتژیک به افزایش خود ادامه داد و صادرات روسیه را سودآورتر کرد.

در نتیجه تهاجم روسیه به اوکراین، ایالات متحده و شرکای بین‌المللی بزرگترین بانک‌های روسیه، بانک مرکزی و وزارت دارایی روسیه را تحریم کردند و اقدام به مسدود کردن برخی مؤسسات مالی از سیستم پیام‌رسان سوئیفت برای پرداخت‌های بین‌المللی کردند.

اما قوانین صادر شده توسط وزارت خزانه داری به این امکان را می دهد که مبادلات انرژی روسیه از طریق بانک های غیر تحریمی که در ایالات متحده مستقر نیستند ادامه یابد تا هر گونه اختلال در بازارهای جهانی انرژی به حداقل برسد. بایدن به طور خاص بر آن کاهش انرژی روسیه به عنوان یک فضیلت تاکید کرد زیرا به محافظت از خانواده ها و مشاغل آمریکایی در برابر قیمت های بالاتر کمک می کند.

اقدامات بایدن احتمالاً بر پرداخت انرژی کشورهای دیگر به روسیه تأثیر نمی گذارد. تورم که در اوج 40 سال گذشته قرار دارد و تا حد زیادی به دلیل قیمت بنزین ایجاد شده است، با رای دهندگانی که به سمت انتخابات نوامبر پیش می روند، از نظر سیاسی به بایدن آسیب وارد کرده است.

تحریم‌ها یک معامله احتمالی برای رئیس‌جمهور بین منافع سیاسی او در داخل و خارج ایجاد کرد. با حمله به اوکراین، روسیه به طور بالقوه به مشکلات زنجیره تامین و تورم که یک نقطه ضعف اساسی برای بایدن بوده است، وارد شده است، که اکنون در تلاش است تا تعادلی بین مجازات پوتین و صرف نظر از رای دهندگان آمریکایی ایجاد کند.

در حالی که نفت روسیه مقدار کمی از کل واردات انرژی ایالات متحده را تشکیل می دهد، ایالات متحده می تواند نفت خام روسیه را با واردات سایر کشورهای نفت خیز جایگزین کند، اما این می تواند از نظر سیاسی مشکل ساز باشد. سناتورهای کلیدی آمریکایی به دولت بایدن هشدار داده اند که به دنبال هرگونه معامله واردات نفت از رژیم نیکلاس مادورو در ونزوئلا نباشد.

(با ورودی رویترز)

تلویزیون زنده



[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تعبیر خواب با استفاده از منابع معتبر و جامع
تعبیر خواب بچه شیر دادن
تعبیر خواب ماهی پخته با برنج
خرید پرینتر سایت آوافرهنگ: راهکاری هوشمندانه برای چاپ کردن
یورو ۲۰۲۴: جشن فوتبال اروپا
اهمیت و تاثیر قیمت و خرید پرینتر در زندگی روزمره
تماس با ما